El complex de Can Puig viu una transformació. Fa vuit mesos ha canviat els plats tradicionals i casolans que elaborava el pare per la gastronomia d'autor que defensen els més joves. La nova etapa es consolidarà al desembre, amb la reobertura de l'hotel i el recorregut guiat que preparen perquè el client conegui l'origen dels aliments que consumeix.

Jordi Puig, fill de la família propietària, de 23 anys, va explicar que d'aquí mig any el client podrà conèixer el recorregut que fa el producte fins que arriba a taula. "Visitarà el nostre hort i també la bodega, on ell mateix triarà el seu vi i moscatell", va exposar.

La iniciativa, impulsada per Puig i la seva mare, Dolors López, després de la mort del pare, pretén començar una nova etapa. El primer canvi s'ha notat a la cuina amb la introducció del menú gurmet, que s'ofereix els caps de setmana. Consta de quatre plats i pretén traslladar el concepte de "viatge gastronòmic" als clients a partir de frases per a cada plat relacionades amb la història del Solsonès. El jove també va explicar que la gastronomia gurmet ha requerit l'ampliació de la plantilla: "és un servei més exclusiu, que demana una atenció total al client i una atenció total al plat. Això també ha comportat un augment del preu", va argumentar.

Pel que fa als sopars que s'organitzen a la terrassa els divendres i dissabte a la nit, de cara al futur, la idea és traslladar-los a la masia i incloure-hi una zona chill out i de còctels. D'altra banda, també s'ha potenciat el cap de sala i sommelier, que pretén transmetre la figura del cambrer com a comunicador entre la cuina i el comensal.

Puig va declarar que al principi no sabia com seria la reacció dels clients a aquesta proposta innovadora: "la gent de Barcelona o Girona ja està acostumada a aquest tipus de cuina, però al Solsonès som els primers que treballem d'aquesta manera. Estic molt satisfet de la bona resposta dels clients".

En relació amb l'hotel del complex turístic, aquest s'obrirà al públic el desembre d'aquest any, ja que està en reformes per tal d'oferir un servei de categoria més alta. A partir d'ara volen dirigir-se a un client amb un nivell adquisitiu més elevat.

Can Puig, que ofereix servei de menú diari, de cap de setmana, sopars a la fresca, celebracions i convencions d'empreses, pretén convertir l'hotel en una relació sobre l'entorn, "trobar el client familiar que valori el tipus de cuina i el servei que oferim", va afirmar Puig. A més, va assegurar que tenen en ment projectes que ajudin a potenciar les bodes i altres celebracions, ja que és un servei que ha anat disminuint des dels darrers anys.

El jove emprenedor va destacar la rellevància del projecte que ha tirat endavant amb la seva mare, ja que, segons va assegurar, "és únic a tot el Solsonès".