El Consell Comarcal del Solsonès va acollir ahir la presentació de la campanya «Solsonès, el mes gastronòmic», que es desenvoluparà durant el proper mes de maig i té el repte d'aconseguir que la comarca aparegui «al mapa català com a punt de referència de la gastronomia». Així ho va detallar la directora creativa de la campa-nya, Núria Sala, de l'empresa de comunicació E2S.

«La iniciativa està agafant força a les xarxes socials», continuava ahir Sala a la plaça del Consell Comarcal, davant dels diversos agents turístics que van assistir a l'acte. En total, van ser una cinquantena de persones relacionades amb el turisme i la gastronomia de la comarca del Solsonès.

El president del Patronat de Turisme de la comarca, Josep Caelles, va mostrar-se «més que satisfet amb la quantitat de propostes que hem pogut oferir en la campanya, que sumen més d'un centenar». La iniciativa ha tingut el suport de gremis i associacions locals i comarcals, així com d'una vuitantena d'agents públics i particulars que s'han posat d'acord per posicionar el Solsonès al mapa turístic català durant aquest mes «d'autèntica explosió del paisatge», segons va informar fa unes setmanes el Consell Comarcal del Solsonès.

Turisme rural

La presidenta de l'Associació de Turisme Rural del Solsonès, Pilar Bielsa, va explicar que el mes de maig és un període de l'any especialment fluix per al sector de l'hostaleria perquè «o bé la gent està acabant d'esquiar o bé comença a anar a la platja». Tot i així, es tracta d'un «cas curiós perquè quant a bellesa del paisatge, potser és el millor mes de l'any».

La campanya té l'objectiu de promocionar els productes locals, des de la matèria primera fins al producte cuinat. Durant el mes de maig, els restaurants han organitzat menús degustació, les finques i obradors mostraran les seves instal·lacions, els hotels i cases rurals organitzaran tallers i ofertes especials, entre moltes altres activitats.

La presidenta de l'Associació de Turisme Rural del Solsonès va afegir que les cases rurals de la comarca han «entomat la crisi com ho ha fet tothom, però no n'ha tancat cap i això és una bona notícia. A més a més, no tenim l'ocupació d'anys enrere però a poc a poc ens tornem a situar al punt on érem i, amb una mica més de promoció, podríem arribar a ocupacions boníssimes».

Activitat agrària

Segons el Patronat de Turisme, la iniciativa és una forma d'aprofundir en les arrels agràries i agroalimentàries de la comarca del Solsonès, també anomenada «comarca de les mil masies». A més a més de ser la quarta amb menys densitat de població del territori català, manté «viva la figura tradicional de l'herència pairal i la pervivència de les explotacions agrícoles, ramaderes i forestals», segons conclou l'ens comarcal.