El consens que no va existir en crear el consorci per a l'ARE sí que es va assolir quan va ser l'hora d'aprovar les al·legacions que es presentarien al departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) en contra del Pla Territorial de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Les al·legacions que presenta l'Ajuntament d'Olesa, i que ja van ser aprovades per decret d'alcaldia del 22 de setembre, se centren en la negativa del consistori a la creació d'una connexió entre el Quart Cinturó a l'altura de Can Vilalba i la C-16. La principal raó que esgrimeix l'equip de govern és que les necessitats que cobriria aquesta carretera ja queden superades amb la construcció del mateix Quart Cinturó, que permet un accés ràpid des de la C-58 i la C-16 a l'autovia A-2. A més a més, es pensa que la construcció d'aquesta nova via podria malmetre l'entorn natural de Ribes Blaves i es demana que es realitzi un estudi sobre l'impacte.

D'altra banda, el Bloc Olesà va explicar que, malgrat votar a favor de les al·legacions aprovades per l'alcalde, volen "anar més enllà" i per això presenten un altre se-guit d'al·legacions on fan referència a més aspectes de les vies de comunicació de la zona. Així, demana una estació de tren intercanviadora i que passi pel municipi la línia orbital que uneix Vilanova i la Geltrú amb Granollers i Mataró.