Ahir al vespre finalitzava una nova edició de la Fira de Setembre d'Igualada. I ho feia amb un bon gust de boca tot i la sensació que s'ha fet menys negoci que en anys anteriors. "És lògic que la gent compri menys, les fires també notem la crisi econòmica", explica Pere Carles, president de Fira d'Igualada. Ara bé, Carles destaca que "les fires no només serveixen per vendre, sinó també per ensenyar nous productes i fer contactes". Carles valora "de forma molt positiva" la participació d'enguany. Les primeres xifres situen l'assistència en 30.233 persones.

Una bona part dels expositors preguntats consideren que han fet menys negoci de l'esperat: "és el primer cop que venim i esperàvem fer més vendes", assegura la Neus, de DHogar. Tot i això, "repetirem l'any que ve, ens ha agradat molt l'experiència i com s'organitza la Fira de Setembre", assegura. Els expositors expliquen que molta gent pregunta i mira, però difícilment "s'atreveixen a comprar", diu la Sònia, d'una empresa que ven productes a saldo. "Nosaltres hem fet el 30% més de negoci", declara una consultora de bellesa. "Hem venut poca cosa, però sí que hem fet bons contactes", diu la Maria, una de les responsables de Tradegrup. Aquest era el primer cop que la fira dedicava un espai al sector immobiliari: "l'experiència ha estat bona", assegura.

Un dels sectors que mé