L'accés a la ronda sud des de Vilanova del Camí no està previst a curt termini per la Generalitat de Catalunya, fet pel qual a dia d'avui els conductors només tenen accés a aquesta via en direcció Santa Margarida de Montbui i Igualada. De fet, el projecte no va incloure la desviació cap a Vilanova.

L'alcalde de Vilanova del Camí, Joan Vich, ha explicat que, "de moment, està totalment parat, sense data de continuació. No sabem res sobre el tema". La rotonda que dóna accés al sector de Santa Llúcia, on sí que és possible entrar i sortir en direcció a la ronda per anar a Montbui, i l'actual urbanització de l'accés no permet fer-hi tota la volta completa. D'altra banda, pel que fa l'accés més proper a les instal·lacions de l'empresa Abacus, "és una sortida cega a la que han de fer-hi una rotonda", segons ha informat l'alcalde. Segons fonts del consistori, esperen que aquests dos accessos a la ronda sud estiguin operatius per poder oferir millor el servei de distribució de trànsit.

Quan funcionin plenament aquestes dues rotondes completaran les facilitats per la comunicació que ja ha proporcionat el tram de la ronda sud de sis quilòmetres que ha suposat un cost de 32,3 milions d'euros. Aquestes sortides de la ronda sud a Vilanova del Camí, actualment, tenen el gran inconvenient d'haver d'esperar l'activació dels polígons industrials de la zona.

Amb la finalització d'aquests accessos la ronda sud facilitaria la circulació des de Vilanova del Camí, ja que actualment aquesta via de sis quilòmetres de longitud fa de variant de la C-37 i uneix Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui. La ronda sud disposa de dos carrils per a la circulació de tres metres i mig d'amplada i vorals de dos metres i mig.

Aquesta via comença el seu traçat a la carretera C-37 a l'alçada de Sant Maure i continua pel paratge de les Parellades un cop creuat el torrent Garrigosa mitjançant un viaducte de 92 metres de longitud. Posteriorment la carretera travessa el torrent de la Vall i passa per les Planes de Can Titó. La ronda travessa el riu Anoia amb un viaducte de més de 240 metres de longitud, dividit en sis trams, que salva la zona de regadiu del pla dels Moletons. Després de creuar el pla es forma un enllaç de connexió amb Vilanova Sud i des d'aquest punt la rasant es deprimeix per passar per la zona urbana del municipi.

Després d'aquesta zona se situa l'enllaç Vilanova Nord, inacabat, que connectarà amb la xarxa viària existent, amb el carrer dels Fusters i amb el vial posterior del polígon industrial de Gavarreres. La ronda continua pel límit del polígon fins a l'enllaç sobre la rotonda actual que connecta la N-IIa amb la N-II i l'accés al polígon industrial de Plans d'Arau. Després segueix l'actual N-IIa entre l'enllaç anterior i la rotonda el·líptica situada a l'encreuament de la N-IIa amb la C-15, a Vilanova del Camí.