Segueix-nos a les xarxes socials:

«Aquí no hi ha encàrrecs de música contemporània»

Des dels seus inicis, el compositor ha dirigit els seus esforços professionals fora del país

Manel Ribera va estudiar violí al conservatori manresà i després composició a l'ESMUC, amb Agustí Charles i posteriorment amb Helmut Lachenmann i John Rahn, entre d'altres. Va ampliar estudis a Stuttgart, «un dels centres neuràlgics de música contemporània, com Berlín», amb Manuel Hidalgo i va conèixer Joan Guinjoan a Barcelona. Les seves obres han estat interpretades en escenaris d'arreu d'Europa i Estats Units, per formacions, entre d'altres, com la SWR Symphony Orchestra Stuttgart, la Warsaw Chamber Orchestra, el Chalumeau Quartet, l'Art Ensemble Barcelona o Martinu Ensemble. En el seu currículum hi ha premis com el SWR Stuttgart Joves Autors per a encàrrec, el 2014. És membre fundador de l'Ensemble Ars BB i de l'Ensemble Fluido i ha treballat 10 anys en la creació d'instruments microtonals de quarts de to i octaus i amb la sèrie d'harmònics.

Segons Ribera, aquí «no hi ha encàrrecs de música contemporània ni diners» i, des dels seus inicis, ha dirigit els seu esforços professionals a centre-europa i Amèrica. A Alemanya, per exemple, «poden programar sense problemes un Mozart i un Ribera: entenen la creació com un procés viu». No nega, però, que l'àmbit de la creació contemporània no és senzill i costa trobar mercat. Ell, però, no es pot queixar. En viu. Diu que tot està inventat i l'únic «nou són les relacions que tu crees dins el teu propi llenguatge». La creació de Día triunfal està connectada, explica, amb treballs anteriors com Quatre mots o la seva versió de My Lady Hunsdon's Puff, de John Dowland.

Prem per veure més contingut per a tu