Estalvi de fins a 180 euros escollint bé la companyia d'energia
La CNMC ha realitzat un balanç per comparar les diferències entre les tarifes més cares i les més barates
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha xifrat avui en 180 euros anuals la diferència entre les ofertes més cara i més barata disponibles al mercat lliure per al consumidor domèstic.
En un informe publicat avui, l'CNMC realitza un balanç de totes les ofertes d'electricitat i gas al mercat lliure recollides en el seu comparador entre juny de 2013 i juliol de 2014.
En aquest període, el regulador ha detectat un augment de les ofertes disponibles, fins a arribar 275 en electricitat, 100 en gas i 63 duals a juny de l'any passat.
Així mateix, assenyala que entre les opcions que ofereixen les elèctriques es troben serveis addicionals com manteniment de la caldera de gas o de la instal·lació elèctrica, que poden suposar un càrrec addicional d'entre 40 i 150 euros anuals.
Pel que fa a les ofertes, els consumidors domèstics amb una potència contractada menor o igual a 10 quilowatts (kW) poden trobar una diferència de 180 euros a l'any entre la més cara i la més barata.
Aquest desfasament s'eleva fins a una forquilla d'entre 900 i 2.800 euros per als consumidors amb potències contractades superiors a 10 kW, és a dir, grans consumidors domèstics i petits negocis.
En el cas del gas, els consumidors amb dret a la tarifa d'últim recurs (TUR) poden trobar al mercat lliure ofertes amb una diferència d'entre 39 i 60 euros anuals entre les més barates i les més cares.
Aquests valors s'eleven a estalvis d'entre 300 i 1.600 euros anuals per als grans consumidors, aquells que no tenen dret a TUR.
No obstant això, el regulador no proporciona comparacions entre aquestes ofertes i el PVPC, en el cas de l'electricitat, i la TUR, en el cas del gas.
En aquest informe, la CNMC també adverteix que s'ha detectat que en molts casos els contractes es realitzen "sense que el consumidor comprengui tots els termes i condicions de l'oferta", és a dir, que s'accedeix a vegades a "un servei que no s'adequa a les seves necessitats o, en alguns casos, més car del que ja té contractat ".
El regulador afegeix que "aquest fenomen pot ser més freqüent en el cas de vendes domiciliàries", de manera que desaconsella aquest tipus de comercialització "com a mesura de protecció del consumidor".
A més, insta les empreses a "oferir al client una estimació econòmica de l'impacte que suposa la nova oferta pel que fa a les seves condicions actuals", perquè aquest disposi de tota la informació necessària.
Més a Economia
-
Aigües de Manresa, entre les 100 empreses catalanes que més diners han rebut dels fons Next Generation
-
La 7a Fira del Vi del Bages estrenarà un cicle de concerts i una cursa atlètica
-
Seat guanya 226 milions d'euros, un 57% més, i obté els millors resultats de la història en un primer trimestre
-
Capella carrega contra Renfe per les incidències a les màquines de venda i demana accelerar el traspàs de Rodalies