Seat es prepara per presentar la cinquena generació de l'Ibiza, «un cotxe de llegenda», com el qualifica la companyia, del qual ha venut 5,4 milions d'unitats des del seu llançament el 1984 i que ha aconseguit ser el turisme espanyol més venut.

De la planta de Martorell surten cada dia 700 nous Ibiza i, d'aquests, el 80% s'exporta a més de 75 països, ha explicat el fabricant espanyol en un comunicat. De fet, amb ell es va internacionalitzar la marca en ser el primer model que es va exportar de forma regular des d'aquesta fàbrica.

Després de 33 anys, l'Ibiza consumeix menys de la meitat que la primera generació, que va passar dels 7,8 litres/100 km del 1984 als 3,6 litres del 1.4 TDI 90 CV actual.

Més de 700 robots intervenen en la seva producció, cada vehicle consta de 3.000 peces i recorre prop de 12 quilòmetres al llarg del seu procés de producció.

Des del 1984, a més, s'han utilitzat més de 70 milions de quilograms de pintura, «l'equivalent a pintar més de 1.000 vegades la tor-re Eiffel», destaca Seat.

D'altra banda, la marca ha destacat que l'Ibiza va ser el primer Seat que va incorporar les dones en la línia de producció.

Actualment, un de cada cinc treballadors d'aquesta línia són dones (el 21%), el percentatge més alt de la indústria espanyola de l'automòbil, assegura la companyia. També el mercat ha gua-nyat quota femenina en el món en els últims deu anys, i ha arribat al 51% de compradors el 2016, davant del 42% del 2004.

En matèria de competició, ha obtingut èxits com els tres títols mundials de ral·lis FIA en la categoria de F2 el 1996, 1997 i 1998.