La vulnerabilitat del cotxe connectat davant dels ciberatacs preocupa els fabricants del sector
La vulnerabilitat del vehicle connectat i de l'autònom davant els ciberatacs preocupa el sector de l'automoció, en especial els fabricants, que s'han marcat com a màxima prioritat el desenvolupament de sistemes que redueixin al màxim al risc de ser víctimes dels ciberdelinqüents.
Aquesta preocupació es va posar ahir de manifest a la taula rodona «Els reptes del cotxe connectat i autònom», organitzada per la patronal dels fabricants de vehicles Anfac en el marc de l'Automobile Barcelona.
«Als fabricants ens preocupa molt aquest assumpte i, per això, s'està investigant per poder reduir al màxim el risc d'un ciberatac. És una de les nostres màximes prioritats», va dir el mànager d'assumptes públics i corporatius de Nissan, Juan Luis Plá de la Rosa. El director corporatiu d'innovació de l'asseguradora Mapfre, Josep Celaya, va admetre també que els ciberatacs són «una gran amenaça» i que, probablement, «hi haurà molta gent intentant accedir als sistemes de control dels vehicles». En general, tots els participants en la taula rodona, que també incloïa la presència del sotsdirector general de mobilitat de la DGT, Jaime Moreno, van subratllar que l'amenaça dels ciberatacs no ha de frenar el desenvolupament del cotxe connectat ni del vehicle autònom. En aquest sentit, tots han defensat els avantatges de la mobilitat del futur, basada en el cotxe connectat i el vehicle autònom.
Temes
Més a Economia
-
La 7a Fira del Vi del Bages estrenarà un cicle de concerts i una cursa atlètica
-
Seat guanya 226 milions d'euros, un 57% més, i obté els millors resultats de la història en un primer trimestre
-
Capella carrega contra Renfe per les incidències a les màquines de venda i demana accelerar el traspàs de Rodalies
-
Una incidència a les màquines impedeix a alguns usuaris adquirir els abonaments de Rodalies del segon quadrimestre