El 2017 Espanya va atreure més de 10 milions de turistes esportius nacionals i internacionals, els quals van generar uns ingressos de 14.000 milions. La xifra representa un increment del 41,5% respecte de l'any 2010. Per exemple, els tornejos de futbol sub-18 de la Costa Daurada van fer pujar l'ocupació hotelera al 85%, tot i el mal temps que va fer per Setmana Santa, segons dades d'Hosteltur. «El turisme esportiu és sinònim de qualitat de vida i motivació, a més de creixement sostenible», assenyala Nicole Kalemba, doctora i professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Kalemba, que és investigadora del grup NOUTUR (Noves Perspectives en Turisme i Oci), ha analitzat el turisme esportiu i insisteix que «la sinergia entre turisme i esport permet millorar els avantatges competitius de la destinació, promou el desenvolupament socioeconòmic de la zona i aporta valor afegit a la marca turística».