L'anunci de la Loteria de Nadal és un dels més esperats de l'any. Les seves cares conegudes, la història, l'encarregat de dirigir-lo... l'espot del sorteig nadalenc sempre compota alguna sorpresa. La campanya es va inaugurar fa 21 anys, el 1998, any en què va arribar a les nostres vides l'inoblidable calb de la Loteria de Nadal. Us proposem fer un viatge en el temps i recordar els set millors anuncis de la Loteria de Nadal de tots els temps:

1. "El calb de la loteria" (1998)

La Loteria de Nadal va cobrar gran popularitat quan el 'Calb' va aparèixer per primera vegada en pantalla repartint màgia allà per 1998. L’espot va tenir tant d'èxit que fins a 2005 no va haver-hi un altre protagonista. Clive Arrindell, l'actor britànic que donava vida al 'Calb de la Loteria', va signar una clàusula d'exclusivitat amb Loteries i Apostes de l'Estat que li va impedir aparèixer en qualsevol altra producció audiovisual entre 1998 i 2005. En les campanyes d'aquests anys, el 'Calb' reparteix màgia en blanc i negre amb un fons musical de 'El cafè dels estudiants', de Maurice Jarre, inclòs en la banda sonora del 'Doctor Zhivago'. Els anuncis, que porten la signatura de l'agència Publicis España, acaben amb la frase 'Cada nadal, els teus somnis juguen a la loteria' i el lema 'Que la sort t'acompanyi'.

2. La cançó de Nadal (2013)

L'anunci de 2013, dirigit per Pablo Berger, estava protagonitzat per Montserrat Caballè, Raphael, Bustamante, Marta Sánchez i Nena Pastori. "El Nadal ja té la seva cançó, interpretada per les millors veus d'Espanya, que canten al costat de l'Arbre de la Loteria, en una història explicada sense paraules per Pablo Berger", així presentava Loteries i Apostes de l'Estat l''espot' rodat a Pedraza (Segòvia).

3. El premi més gran és compartir-lo (2014)

El 2014, la Loteria es va presentar amb una història d'allò més humana dirigida pel cineasta Santiago Zannou. Manuel viu en un barri obrer d'una gran ciutat i decideix baixar al seu bar, on ha tocat la 'Grossa' i ell no ha comprat un dècim. Un guió d'allò més emotiu amb el qual resulta gairebé impossible que una llàgrima no caigui en finalitzar l'anunci, perquè com diu: "El premi més gran és compartir-lo".

4.Justino i la fàbrica de maniquins (2015)

El 2015, l'anunci ens va tocar a tots el cor gràcies a la seva animació i a la seva preciosa melodia. La història explicava com un guarda de seguretat d'una fàbrica de maniquins, que malgrat no coincidir amb la resta de la seva plantilla pel torn de nit sempre tenia detalls amb ells, rep el millor regal dels seus companys: li han reservat un bitllet guanyador.

5. La història d'amor d'una extraterrestre i un terrícola (2017)

Una extraterrestre i un terrícola protagonitzen l'anunci de 2017. Un "conte de Nadal" d'amor "màgic" titulat 'Danielle' que signa el director Alejandro Amenábar. Es tracta d'una història de ciència-ficció que conjuga la vida quotidiana amb elements extraordinaris, explica el director, que assegura a més que amb aquest 'espot' que dura 20 minuts i té tres parts que són les que s'emetran en la televisió, el que pretenen és recordar-nos que la sort té a veure amb l'amor i no amb els diners.

6. "22, altre cop" (2018)

La història de Juan, l'home al qual li toca cada dia La Grossa. Juan s'aixeca cada matí del 22 de desembre, dia del Sorteig de la Loteria de Nadal. Ja coneix el número de la Grossa, així que cada dia li toca la Loteria de Nadal però en no poder gaudir el premi no és feliç. Un dia decideix compartir un dècim amb la jove que veu tots els dies al mercat. Ara si és feliç. Amb aquest anunci, dirigit per Javier Ruiz Caldera, Loteries i Apostes de l'Estat ens recorda un any més que el millor premi és compartir-lo.

7. Quatre emotives històries (2019)

Carmen i Víctor protagonitzen una de les quatre històries de l'anunci de la Loteria de Nadal 2019. Carmen està ingressada a l'hospital i veu l'anunci de la venda dels dècims per al Sorteig de 'La Grossa'. Víctor, un zelador, que la porta a 'Rajos' s'adona que no té il·lusió per tenir un bitllet per al Sorteig perquè pensa que no té futur, així que decideix compartir el seu dècim amb ella i li demana que pensi que faran amb els diners quan el pròxim 22 de desembre els toqui el primer premi. Carmen finalment es deixa portar per la il·lusió li diu que vol viatjar al Japó.