El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha afirmat que el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar és una "màxima prioritat" del Govern. Segons el conseller, el projecte informatiu de l'obra preveu un pressupost de més de 270 milions d'euros i l'objectiu és reduir aquesta quantitat per tirar endavant els treballs "el més aviat possible". "Si ho podem fer l'any 2012 no ho farem al 2013", ha afirmat. Recoder ha remarcat la necessitat de millorar el tram per la "gran" quantitat de persones que l'utilitzen. Aquest dilluns, el conseller s'ha reunit amb el Consell d'alcaldes del Bages per conèixer les necessitats del territori i oferir-los treballar "colze a colze".

El conseller no ha volgut concretar quan es preveu dur a terme el desdoblament de la C-55 en el seu tram de Manresa a Castellbell i el Vilar, però sí ha remarcat que es tracta d'una "màxima prioritat". Actualment, Recoder ha explicat que s'està redactant el projecte constructiu amb la voluntat de reduir el pressupost per tirar endavant les obres "el més aviat possible".

Pel que fa a la línia de tren que uneix Manresa amb Barcelona, el conseller ha avançat que "s'està treballant" en algunes millores com el túnel de Montcada i Reixac (Vallès Occidental) que, segons el conseller, ha de reduir la durada del trajecte fins als 60 minuts. D'aquesta manera, segons Recoder, "començaríem a tenir una via competitiva per a tothom".

Actualment, des de l'estació de la plaça Catalunya de Barcelona fins a la capital del Bages hi ha 78 minuts de trajecte, el mateix temps que fa 152 anys, quan va néixer aquesta línea de tren.

A banda, el conseller ha explicat que la majoria de problemes que hi ha amb el tren són responsabilitat del titular de la via i la catenària que, en aquest cas, és Adif. "El 50% dels problemes que tenim amb el tren a Catalunya són d'Adif i un 15% són de Renfe", ha aclarit.

El conseller de Territori i Sostenibilitat també s'ha pronunciat sobre el tren tram del Bages, un projecte que preveu transformar uns 25 quilòmetres de via existent dels ramals de mercaderies de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat entre Manresa, Súria i Sallent (Bages) per adequar-los al transport de viatgers. Segons Recoder, actualment s'està treballant per fer un preprojecte i estudiar la seva viabilitat en un termini "mig curt". "Volem tenir present aquest projecte per introduir-lo en el marc de les inversions de futur", ha afegit.

Aquest dilluns, Recoder s'ha reunit amb el Consell d'alcaldes del Bages per transmetre'ls la seva voluntat de treballar "colze a colze". Segons el conseller, el fet d'haver estat alcalde durant més d'onze anys "fa que la sensibilitat dels batlles sigui la meva". Recoder ha afegit que "quan ets alcalde una vegada, ho continues sent per tota la vida".