Segueix-nos a les xarxes socials:

Les molèsties provocades pel soroll són la primera causa de conflictes veïnals

El servei de mediació municipal per afavorir la convivència ciutadana va atendre 109 casos el 2014

El soroll és la principal font de conflictes entre veïns a Manresa, segons les dades del servei municipal Enllaç, que treballa per a la millora de la convivència ciutadana. El 2014 va intervenir en 109 casos i en va resoldre el 68%.

Les molèsties generades per sorolls són les que generen més conflictes. El 30% dels casos que van arribar a Enllaç. Els segueixen la dificultat de relació (23%); la neteja (14%); la gestió de la comunitat (9%), i, ja més enrere, temes com humitats, ús dels espais comuns, males olors i animals domèstics.

Pel que fa als usuaris que utilitzen el servei, la majoria, un 71%, són d'origen autòcton, i la resta nouvinguts. D'aquests darrers, la població magribina és la que fa servir més aquest servei.

L'any passat, Enllaç va intervenir en 109 casos per tal de millorar i afavorir la convivència ciutadana, i va atendre 252 persones, que van manifestar diferents problemàtiques que afectaven un total de 1.350 veïns de Manresa. De tots els temes oberts, 95 eren nous i de 14 se n'estava fent un seguiment des de l'any anterior.

De tots els casos oberts, el 68% es van resoldre satisfactòriament després de la intervenció del servei d'intermediació. El 15%, que representa 14 casos, es van tancar sense arribar a un acord; el 8% es van tancar a petició d'una de les parts i la resta s'han derivat a altres àrees de l'Ajuntament.

La majoria de demandes que arriben al servei fan referència als esmentats problemes de convivència veïnal. Representen el 86% dels casos. Ja més lluny, amb el 7%, hi ha temes d'ús d'espais comuns, les activitats econòmiques suposen el 6%, i l'incompliment d'ordenances, l'1%. El servei Enllaç es va crear l'any 2006 i depèn dels Serveis Socials.

Prem per veure més contingut per a tu