Segueix-nos a les xarxes socials:

Crida del PSC de Manresa a ajudar l'Ajuntament a actualitzar el padró

Més de 19.000 habitants estan rebent aquest dies les dades amb què estan inscrits al Padró els membres de la unitat familiar perquè comprovin si són correctes

Crida del PSC de Manresa a ajudar l'Ajuntament a actualitzar el padróArxiu/Salvador Redó

Més de 19.000 manresans i manresanes estan rebent aquests dies notificacions certificades de l´Ajuntament de Manresa. Es tracta d´un escrit de Secretaria General en el qual es demana a la ciutadania que revisi les dades que consten al Padró de l´Ajuntament de cadascun dels membres de la unitat familiar.

Aquesta és una operació que es fa periòdicament cada cinc anys i que serveix a l´Ajuntament per tenir actualitzada la informació poblacional.

És a dir, contrastar la veracitat de "les dades voluntàries i obligatòries que van ser recollides en el seu dia mitjançant el full padronal signat, les variacions comunicades per les mateixes persones interessades, les informacions rebudes d´altres administracions públiques, i els treballs realitzats per l´Ajuntament", segons consta en l´escrit que s´envia.

Segons el President del Grup Municipal del PSC, Felip González, es tracta, per tant, d´una informació molt valuosa.

"I és per això que el tràmit no és aquesta vegada un tràmit més. És una operació d´especial rellevància en el context actual en què tenir una població superior o inferior als 75.000 habitants està ocasionant pèrdua de finançament dels nostres serveis públics en transferències de l´Estat, xifrada pel mateix Govern en uns tres milions d´euros en quatre anys".

Diferències en el recompte

És de tots conegut que en els dos últims recomptes poblacionals de 2015 i 2016 s´han registrat diferències entre les dades municipals i les que li consten a l´Institut Nacional d´Estadística (INE) i que són les que serveixen a l´Estat per fer unes transferències de recursos o unes altres. "Mentre així passi és de vital importància -afirma González- que l´Ajuntament extremem la cura en l´actuació en aquest àmbit i, per tant, creiem imprescindible que fem una crida a la població perquè col·labori tant com pugui amb la institució".

Les cartes que estan rebent els manresans i manresanes són certificades; un precepte legal que està generant algunes disfuncions si els serveis de missatgeria no troben ningú a casa que pugui signar el "conforme". En aquests casos, l´empresa UniPost deixa un "avis d´arribada" que insta als destinataris a què es desplacin a recollir la missiva fins a les oficines de l´empresa, al carrer Bambylor, al barri de la Plaça Catalunya.

Segons González, "és excepcional que els ciutadans rebem escrits certificats de l´Ajuntament; i quan passa, acostumem a pensar d´entrada que pot ser la notificació d´una multa, sanció o procés de constrenyiment". "Així les coses, des del PSC hem pensat que seria bo fer una informació pública del que s´està enviant -que no ens consta que hagi fet el Govern a través de la seva professional maquinària de comunicació".

La finalitat d´aquesta informació al públic és, principalment, la de fer una crida a la col·laboració de la ciutadania. "Encara que l´escrit no sigui una sanció o una multa, no per això l´escrit resulta menys important d´atendre. És molt important que comprovem que les nostres dades són les correctes perquè pot dependre d´una petita errada en el nom, o en el número del DNI; que es generi una problemàtica que impliqui una divergència entre les dades que consten a l´Ajuntament o les que té l´INE". "Minorar el número d´aquestes disfuncions pot ajudar a l´Ajuntament a recuperar un finançament públic molt necessari", ha conclòs González.

Cal recordar, que en el cas que les dades que s´envien siguin correctes, el ciutadà no ha de fer res, i que només cal ser proactiu i dirigir-se a l´Ajuntament per modificar les dades si cal rectificar una errada per petita que sigui; o en l´habitatge hi viu algú més que no consti al Padró.

Prem per veure més contingut per a tu