La FUB convida Manresa a debatre el potencial transformador de l'educació
El projecte s'emmarca dins el programa de l'Any Ignasià, que se celebrarà el 2022, i a partir de gener i fins a final d'any hi haurà diàlegs, debats, reflexions i propostes per implementar accions renovadores als centres d'ensenyament de la ciutat
«Mestres que (es) transformen». Aquest és el lema d'una iniciativa que posarà en marxa la Fundació Universitària del Bages (FUB-UManresa) en el marc del projecte Manresa 2022, que pretén reflexionar i debatre sobre el potencial transformador de la tasca de mestres i professors. És un encàrrec de l'Ajuntament amb motiu de l'Any Ignasià, que es posarà en marxa el gener de l'any vinent i durarà tot un any per cuinar a foc lent iniciatives en l'àmbit de l'educació que es puguin acabar aplicant als centres educatius en benefici no tan sols d'escoles i instituts, sinó de tota la ciutat. El paradigma és que la ciutat també és una escola.
La transformació personal que Sant Ignasi va experimentar durant la seva estada a la ciutat farà 500 anys, és l'eix de partida de les activitats del programa Manresa 2022. Un d'ells estarà dedicat a l'àmbit educatiu, i també reflexionarà sobre transformació. En aquest cas sobre el rol que tenen la comunitat educativa i els professionals de l'ensenyament, els quals eduquen les generacions del present però sobretot del futur per impulsar iniciatives i idees en benefici d'ells mateixos, les famílies, els centres d'ensenyament, els seus respectius barris i, de retruc, de la ciutat.