01 de febrer de 2021
01.02.2021
Regió7
NUTRICIÓ

L'api és una de les verdures més medicinals i pot consumir-se cru, cuit o en batuts vegetals dètox

El seu baix contingut calòric ajuda a aprimar, a eliminar toxines i a prevenir la retenció de líquids, entre altres beneficis

01.02.2021 | 12:24
L'api és una de les verdures més medicinals i pot consumir-se cru, cuit o en batuts vegetals dètox

L'api, tot i tenir un sabor una mica agre, és un dels vegetals més utilitzats per les seves propietats medicinals, des de l'antiguitat. Malgrat tenir més del 90% d'aigua i per tant amb un valor nutritiu baix comparat amb altres verdures, els seus valors medicinals provenen dels components del seu oli essencial (apilina, apiol o provalens entre altres). El seu baix contingut calòric ajuda a aprimar, a eliminar toxines i a prevenir la retenció de líquids, per la qual cosa és important que sigui ser present en qualsevol dieta. A més, l'api té altres beneficis.

Beneficis

Regula la menstruació i alleuja els símptomes de la menopausa, per la qual cosa resulta un bon aliat per a les dones.

Afavoreix la digestió i combat els gasos.

És diürètic, tant pel seu alt contingut en aigua com pel seu contingut en potassi i sodi.

Fa venir la gana, per la qual cosa es recomana donar-ne als infants que els costa menjar.

Redueix els nivells de sucre en sang.

Combat l'acidesa estomacal.

Té propietats antiinflamatòries i antireumàtiques.

L'api és un vegetal a més que pot es consumir cru (en amanides o en crudité), cuinat (en plats de verdures i sopes) i en batuts vegetals dètox.

Si es menja cru, és imprescindible rentar-lo bé. No es recomana menjar-ho durant l'embaràs.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...