Llibres electrònics, netbooks, telèfons intel·ligents i aparells per a twittejar: el Nadal s'acosta i el sector tecnològic ultima les seves novetats per a atreure en massa als consumidors després de dues campanyes nefastes.

No serà, per descomptat, una tasca fàcil. Segons l'última enquesta de l'organització Consumer Reports, un 65 per cent dels nord-americans projecten gastar menys aquest any en regals, viatges i entreteniment.

No obstant això, l'estudi també mostra que els articles electrònics sortiran millor parats que altres opcions i productes com ordinadors portàtils, netbooks, mòbils, videojocs i sistemes GPS mantindran almenys el seu nivell de vendes.

Aquests Nadal, els sacs de Papà Noel o Els Reis Mags estaran possiblement ben assortits de llibres electrònics, un article cada vegada més popular i el preu de la qual ha baixat considerablement en l'últim any.

Més barat en 2010

El Kindle d´Amazon, que va començar a vendre's internacionalment el passat 19 d'octubre, pot trobar-se ara a EEUU a partir de 259 dòlars (uns 174 euros), després de l'última baixada de preu per a competir amb el Nook de la cadena de llibreries Barnes & Noble.

Aquest últim nouvingut al sector dels llibres electrònics està de moment disponible només a EEUU i, a diferència del Kindle, permet descarregar llibres en diferents formats i té pantalla en color.

No obstant això, els quals prefereixin esperar a les rebaixes de gener pot ser que surtin guanyant.

El fabricant de xips californià Marvell va anunciar aquest dilluns una aliança amb la companyia Ink, especialitzada en sistemes de tinta electrònica, per a llançar una nova tecnologia que arribarà al mercat al començament de 2010 i permetrà reduir el preu dels llibres electrònics fins als 150 dòlars (101 euros).

TwitterPeek, només per a "twittejar"

Aquells que pensin que l'última generació de telèfons mòbils intel·Ligents són massa complicats i fan massa coses -com va afirmar aquesta setmana Martin Cooper, inventor, precisament, del telèfon mòbil- poden optar per articles electrònics molt més simples. Com el TwitterPeek, un aparell presentat aquesta setmana i que serveix únicament per a "twittejar".

El TwitterPeek, fabricat per la firma Peek i amb aspecte de BlackBerry, permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de Twitter, el popular servei de microblogging que ja és un fenomen de masses a EEUU. L'aparell costarà 99 dòlars (66,7 euros).

TwitterPeek aprofita la moda de Twitter i els seus més de 23,5 milions de visitants mensuals, un creixement del 1.000% en els últims dotze mesos. La companyia intenta ara créixer als països de parla no anglesa i la seva interfície està des d'aquesta setmana també disponible amb castellà.