La direcció general de Comerç de la Generalitat ha signat recentment diferents convenis de dinamització comercial amb cadascun dels diferents consistoris i associacions de comerciants dels municipis de Cardona, Súria, Manresa i Igualada per impulsar projectes de centres comercials a cel obert a nivell local.

Una de les prioritats del departament d'Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l'activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L'objectiu d'aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per a la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).

De la seva banda, els ajuntaments signants reiteren el suport al sector comercial per seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert en els respectius municipis. Tant el departament d'Empresa i Ocupació -a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de manera bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d'aquest pla d'actuacions.

La Unió de Botiguers de Cardona impulsa un pla d'actuacions del centre comercial a cel obert a la ciutat, amb un pressupost de 12.000 euros, que preveu accions com la Campanya de Nadal, la participació a la Fira d'Entitats de Cardona, o actuacions de promoció durant la Fira Medieval, la Festa Major o la Fira de la Llenega, entre d'altres. El departament d'Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 5.511 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d'alta concentració comercial del pla d'incentius de comerç, serveis, artesania i moda per al 2015.

Pel que fa al municipi de Súria, l'encarregada d'impulsar el pla de dinamització és la Unió de Botiguers de Súria. El pressupost, de 10.000 euros, engloba actuacions com el disseny de cartells per diverses campanyes promocionals, decoració d'establiments, il·luminació, o un concurs fotogràfic per Instagram, entre d'altres. El departament d'Empresa i Ocupació aporta 5.601 euros al pla.

De la seva banda, a la ciutat de Manresa, la Unió de Botiguers i Comerciants del municipi impulsa el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat, amb un pressupost de 76.073 euros i un pla que inclou accions com ara la creació d'una nova web per a l'associació, la promoció de la Fira de l'Ascensió, de Sant Andreu o la Shopping Day Manresa, i la creació, entre d'altres, d'un concurs d'aparadors amb motiu de la Fira Mediterrània. El departament d'Empresa i Ocupació aporta 25.000 euros al pla.

En relació amb el municipi d'Igualada, la Unió de Botiguers i Comerciants impulsa un pla d'actuacions amb un pressupost total de 61.700 euros, que preveu la promoció dels esdeveniments Black Friday, Igualada Nit de Shopping, Mitja Marató Nocturna o la Festa de la Fruita, també potencia cursos de formació.