Moren 62 persones, entre les quals dos espanyols, en estavellar-se un avió a Rússia

El vol, provinent de Dubai, va perdre alçada després d'intentar aterrar per segon cop a l'aeroport de Rostov del Don pel mal temps

20.03.2016 | 00:00
Els equips de rescat treballant al lloc on es va produir l´impacte de l´avió, a prop de Rostov del Don

Un Boeing 737-800 de la companyia Flydubai amb 62 persones a bord, entre les quals dos espanyols i una colombiana, va quedar fet miques després en estavellarse la matinada de dissabte a l'aeroport de Rostov del Don després de passar-se dues hores i mitja donant voltes sobre aquesta ciutat del sud de Rússia.
"L'avió havia d'aterrar a la 01.10 hora local", va explicar la portaveu del Ministeri de Situacions d'Emergències rus, Oxana Kovrízhnaya, "però a causa de les males condicions meteorològiques va estar sobrevolant Rostov del Don fins a les 03.40", l'hora fatídica en què es va precipitar sobtadament contra el terra.
La companyia procedent dels Emirats Àrabs Units, tot i reconèixer en un principi que no és habitual romandre tant de temps en l'aire sense demanar d'aterrar en un altre aeroport, va justificar una mica després la decisió del pilot assenyalant que la pista de Rostov del Don seguia oberta i podia acollir-hi l'aeronau.
Mentrestant, la majoria dels experts russos consultats per mitjans d'aquest país van assenyalar que les pèssimes condicions meteorològiques -boira densa, pluja incessant i ratxes de vent lateral de fins a 16 metres per segon- aconsellaven de desviar el vol a una altra ciutat.
De fet, això va ser el que va fer un vol de la companyia russa Aeroflot després de tres intents fallits d'aterrar a Rostov del Don, empresos tots ells mentre el vol FZ 981 de Flydubai sobrevolava la ciutat després de fracassar en el primer intent d'aterratge.
En un primer moment es va creure que l'avió, procedent de Dubai amb destinació a Rostov del Don, es va estavellar quan intentava aterrar, però després es va saber que el sinistre va tenir lloc quan el pilot intentava fer una altra volta sobre l'aeroport.
El servei internacional Flightradar24, que es dedica al seguiment de vols a tot el món, va ser el primer que va apuntar que el Boeing "va agafar alçada després d'intentar el segon aterratge, i de seguida va començar a caure bruscament a una velocitat de 21.000 peus al minut (106 metres per segon)".

Fort impacte
Les imatges cedides a mitjans locals per les autoritats russes mostren que l'avió va quedar a trossets després del fort impacte que va rebre i l'explosió que va seguir el xoc.
Els serveis de rescat treballaven en la recollida dels cossos dels 55 passatgers i set tripulants morts en la tragèdia, que, pel que sembla, van quedar molt danyats en l'accident. "Els experts treballen en la localització de les restes del Boeing i dels fragments dels cossos humans", va explicar a Interfax una font dels serveis d'emergències russos.
Els investigadors del Comitè d'Instrucció de Rússia treballen en totes les hipòtesis possibles, "entre elles un error de la tripulació de l'avió, una fallada tècnica de l'aeronau i les males condicions meteorològiques", va assenyalar el portaveu d'aquest òrgan judicial, Vladímir Markin. Les autoritats russes esperen que les dues caixes negres de l'aparell, que ja van ser localitzades i que es van conservar en bon estat, ajudin a aclarir les circumstàncies del sinistre. Els experts trigaran fins a tres mesos a desxifrar totes les dades de les caixes negres, segons va avançar el Comitè d'Instrucció.
Les llistes dels morts publicades pel Ministeri de Situacions d'Emergències rus confirmen que entre els set membres de la tripulació hi havia els espanyols Alejandro Álava Cruz, copilot de l'avió, i Xavier Alejandro Curbelo Car, sobrecàrrec del vol.
Entre les hostesses i auxiliars de vol morts en la tragèdia també hi havia la colombiana Laura Patricia Delacruz. El president executiu de Flydubai, Gaiz al-Gaiz, va assegurar en roda de premsa a Dubai que tant el pilot, de nacionalitat xipriota, com el canari Àlaba Creu reunien una experiència de més de 5.700 hores de vol cada un. La majoria dels passatgers morts -44- eren russos, pràcticament tots de la regió de Rostov del Don, que havien viatjat als Emirats Àrabs com a turistes. Entre els 55 passatgers també hi havia vuit ciutadans ucraïnesos, dos indis i un uzbek. La tripulació, composta per set persones, la completaven un kirguís, un xipriota, un rus i un ciutadà de les illes Seychelles.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema