El pla d'internacionalització de la companyia de supermercats Mercadona ha posat el focus d'atenció a Portugal, on té la previsió d'obrir quatre botigues durant el 2019 en el marc del que serà l'inici el seu projecte d'expansió internacional. En concret, la multinacional valenciana preveu invertir inicialment 25 milions d'euros i estima crear-hi uns 200 llocs de treball en aquesta primera fase d'expansió. Per això, la companyia té previst iniciar ja els contactes institucionals i els treballs en el terreny, de la mateixa manera que el procés d'identificació dels llocs mes adequats per fer les quatre obertures. La voluntat expansiva de Mercadona ja ha estat comunicada a les autoritats portugueses, a qui també han explicat les claus del model de creixement compartit que impulsa la companyia.

"Portugal és una gran oportunitat per iniciar el creixement internacional de la companyia i un país del qual podem aprendre tant del consumidor com d'un sector altament competitiu com el de la distribució", va explicar el president de la companyia, Juan Roig. L'elecció de Portugal s'ha fet per criteris de proximitat.