Renfe va anunciar que no accepta i que recorrerà una sanció anunciada per l'Agència Catalana de Consum (ACC) per no haver informat de les diferències de preus dels bitllets en funció del canal de compra perquè encara no l'ha rebuda i perquè la considera "totalment aleatòria i fora de lloc". La companyia ferroviària va fer públic ahir un comunicat en el qual explicava que no va rebre "cap tipus de notificació oficial" de l'ACC, de la qual va tenir coneixement per mitjà dels mitjans de comunicació.

Quant a les despeses de gestió, Renfe va assegurar que n'informa en cada canal de venda "d'una manera adequada, tant del preu com de les despeses de gestió corresponents", i va subratllar que va col·laborar amb els diversos requeriments de l'ACC. Renfe va aclarir que les diferències en les despeses de gestió dels diversos mitjans de recollida dels bitlles són el que fan que algunes plataformes tinguin costos més elevats, pel fet que la venda feta directament per personal representa un servei d'atenció personalitzada. La companyia va insistir que el 29 de setembre i l'1 d'octubre del 2015 va penjar cartells explicant-ho a l'estació de Sants.