L'incendi de les antenes de telefonia mòbil de Telefònica a Navàs va ser intencionat, segons les conclusions de la investigació que han dut a terme els Mossos d'Esquadra. Les antenes van quedar totalment inutilitzades i bona part dels aparells de telefonia fixa que hi havia a l'interior de la caseta de Telefònica, també. L'incendi va tenir lloc la nit del dia 29 al 30 d'octubre. Els Mossos han arribat a la conclusió que per a l'incendi es va fer servir algun tipus de líquid inflamable. El sabotatge s'hauria fet a la part exterior de les instal·lacions i després s'hauria penetrat a l'interior i hauria afectat la resta de les instal·lacions.

No hi ha detinguts perquè fins ara no s'han trobat acusacions o proves que puguin imputar ningú. De moment, les possibilitats que es tracti d'una bretolada contra l'empresa perden pes. Una de les hipòtesis de treball dels Mossos és que es pugui tractar d'algú relacionat amb els veïns propers a la instal·lació de telefonia, que fa temps que reclamen no tenir les antenes per veïnes.

El servei de telefonia fixa va quedar restablert unes hores després de l'incident, però el de telefonia mòbil vinculat a l'empresa Movistar encara avui presenta moltes deficiències. Des de l'Ajuntament de Navàs s'assegura que s'han fet gestions amb la direcció de Telefònica, que hauria pres el compromís de resoldre-ho aquesta setmana, però encara ahir es mantenien els problemes.

L'incident de l'incendi ha enfortit el moviment veïnal de protesta contra la presència de l'antena a prop d'habitatges. L'Ajuntament va proposar a Telefònica signar un conveni per al trasllat de les antenes a la zona dels dipòsits de l'aigua, on ja hi ha altres instal·lacions de telefonia mòbil. La proposta es va fer l'agost del 2008 i, fins ara, a l'Ajuntament no s'ha rebut cap resposta per part de l'empresa. Dimarts, l'alcalde de Navàs, Josep Oliva, va enviar una altra petició a l'empresa, adjuntant-hi també la petició de més de 300 veïns. Aquest document reclama el trasllat i el restabliment d'un servei normalitzat. L'Ajuntament ha rebut moltes queixes de veïns molestos pel mal servei, i també dels clients de Movistar que diuen que l'empresa, amb l'argument que les instal·lacions no estan normalitzades, no els permeten canviar de companyia.