Cardona ha aconseguit batre el rècord de visitants -aconseguit l'any passat amb la commemoració del Tricentenari-, un mes abans de tancar el 2015. Són xifres "molt bones", diu Anna Poza, gerent de la Fundació Cardona Històrica, que "demostren la consolidació" de la vila "com a destinació turística".

Poza explica que el 2015 representava un "gran repte" per a Cardona. Es venia del 2014, un any en què el Tricentenari va fer créixer de més de 20.000 els visitants. I el desafiament era poder mantenir l'impuls més enllà del 2014. Ara, amb el 2015 a punt d'esgotar-se, ja es pot dir que s'ha aconseguit.

Els tres equipaments turístics (el castell, la Muntanya de Sal i el centre medieval) ja han registrat 104.796 visites, 1.282 més que l'any passat. "I encara falta la campanya de Nadal", apunta Poza.

Per a la gerent de la Fundació Cardona Històrica, que gestiona els equipaments juntament amb l'Ajuntament, l'èxit es deu al fet que les dues institucions "hem treballat de valent i hem sabut aprofitar el Tricentenari; a vegades et passa una oportunitat per davant i no la pots agafar, però en aquest cas ho hem fet". Per a assolir-ho, detalla, el municipi va elaborar l'any passat el seu primer Pla de Màrqueting Turístic, un projecte que ha permès "endreçar l'oferta per posicionar-la en el mercat", així com "ampliar-la en alguns casos a partir del perfil de visitant que hem detectat". A més, s'han modernitzat sistemes: ara les entrades es poden adquirir on-line "quan fins al 2014 només es podia fer físicament a la taquilla".