El departament d'Ensenyament de la Generalitat està pendent del nou pressupost per establir les seves prioritats a l'hora de construir nous centres educatius que permetin als seus alumnes deixar els mòduls prefabricats, com és del cas de les escoles de la Serreta de Santpedor, el Pla del Puig de Sant Fruitós o Valldaura de Manresa. Així ho va confirmar la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, a Manresa, on va assistir a la presa de possessió del nou director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Catalunya Central, Antoni Massegú.

La consellera va assegurar que, tot i que el departament té una planificació a escala de tot Catalunya, "necessitem un nou pressupost per poder-nos plantejar uns costos i veure quines possibilitats hi ha". En quest sentit, va afirmar, que Ensenyament ja té fet l'estudi de l'evolució demogràfica i de les necessitats futures, però que en funció dels recursos econòmics establiran "què podem fer".

Quant a la demanda dels centres educatius de Castellnou i Ítaca de Manresa per esdevenir institut-escola, Ruiz no va concretar les intencions del seu departament. Segons la consellera, a les localitats on s'ha aplicat fins ara aquest model, que permet als alumnes continuar els estudis secundaris obligatoris al mateix centre sense haver-se de desplaçar a una altra localitat, ha estat una "una experiència positiva". Per aquest motiu, va assegurar que "s'està avaluant i estudiant" la seva continuïtat.

Una vocació molt familiar

La presa de possessió d´Antoni Massegú com a nou director dels Serveis Territorials d´Ensenyament a la Catalunya Central va deixar constància que la seva relació amb el món educatiu li «ve de lluny i de família». Llicenciat en Ciències Exactes, diu que «quan anava amb bolquers» ja veia al seu pare fer classes de matemàtiques, física i química a l´Acadèmia Central, que havia fundat el seu besavi. D´altra banda, la seva mare, amb la carrera de magisteri, ha treballat com a administrativa a l´institut Pius Font i Quer des dels seus orígens. Segons Massegú, el món de la docència «és una vocació que l´he viscut des de molts prismes i punts de vista: com a fill de mestres, alumne, professor de matemàtiques, pare de tres fills, germà de professor, parella d´una persona que treballa en una escola d´educació especial, director d´institut i ara com a director dels serveis territorials».