La cadena d'electrodomèstics Miró, ara en mans del fons suís Springwater Capital, preveu invertir 23 milions d'euros entre aquest any i el que ve per renovar la seva actual xarxa comercial i obrir 34 botigues més, cosa que suposarà la creació de 300 llocs de treball.

A través de la societat Kabaena-Miró, Springwater ha dissenyat un ambiciós pla d'expansió de la cadena a Espanya, que va adquirir a final de l'any passat per tres milions d'euros, quan estava en procés de liquidació. Electrodomèstics Miró va ser fundada el 1971 a Martorell per Francesc Miró. L'empresa va entrar en procés de liquidació el febrer de l'any passat.

En una primera fase, l'objectiu de Kabaena-Miró és "estabilitzar i fer créixer la companyia", fins arribar al centenar d'establiments a final del 2016, davant dels 66 que té actualment. L'estratègia per a aquest any contempla l'obertura de set centres nous entre els mesos de juliol i octubre i una inversió d'uns 4 milions d'euros, als quals cal sumar els 3,3 milions destinats fins ara a la modernització de les botigues i a la nova imatge corporativa.

El període de més creixement tindrà lloc el 2016, quan la companyia espera obrir 27 establiments, principalment a Catalunya, el seu primer mercat, però també a les Illes Balears i al País Valencià, segons va explicar en roda de premsa el conseller delegat de Kabaena, José Ignacio González. El directiu va subratllar que la companyia no es planteja el tancament de cap botiga de la xarxa actual, encara que sí la reubicació d'alguns punts de venda i dels corresponents treballadors "en la mateixa zona d'impacte comercial". El pla de desenvolupament per al 2015 i el 2016 comportarà la contractació de 300 treballadors nous, cosa que situarà la plantilla del grup en unes 700 persones.