La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat amb 171 milions d'euros 21 empreses del mercat de la distribució, comercialització i prestació de serveis postvenda d'automòbils de tot l'estat espanyol i dues consultores per actuar com un càrtel mitjançant l'intercanvi d'informació entre el febrer del 2006 i l'agost del 2013. Segons la Comissió, aquesta pràctica ha impedit als consumidors gaudir de descomptes més grans.

La CNMC considera provat que les empreses sancionades van infringir l'article 1 de la Llei de Defensa de la Competència (LDC) i l'article 101 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) a través de "l'intercanvi sistemàtic d'informació confidencial i comercialment sensible, tant actual com futura" en les àrees de gestió empresarial, postvenda i màrqueting. Concretament, en l'àmbit de gestió empresarial, es van compartir de forma il·lícita dades sobre el transport i la comercialització de vehicles distribuïts per les empreses integrants del denominat "Club de marques"; mentre que les conegudes com a "Jornades de Constructors" van servir per intercanviar dades de l'àrea de màrqueting.

En una nota de premsa, la Comissió afirma que l'ocultació i el secretisme dels intercanvis va ser possible gràcies a la participació de les consultores Urban Science i Snap-On, i informa que la investigació i la sanció de les conductes ha estat possibles gràcies a Seat i les empreses que formen part del seu Grup (Volkswagen, Audi i Porsche), que van delatar el càrtel i que han estat eximides de pagar la multa.