Traslladen les seves activitats d'oci a la realitat

L´assetjament a les escoles s´inicia als 8 anys

L'edat d'inici de les agressions ha baixat a causa del consum de vídeo-jocs i pel·lícules violentes

 11:53  

EFE El consum de vídeo-jocs i pel·lícules violentes carregades de "models agressius" ha propiciat un descens en l'edat dels nens que assetgen a altres companys a l'escola fins a situar-la entre els 8 i 12 anys, segons els experts.

La doctora en Psicologia Ángela Magaz, que a partir de demà impartirà un curs a la Universitat estival basca sobre assetjament i violencia en els escoles ha explicat que els exemples que molts nens descobreixen en algunes de les seves activitats d'oci són assumits com "normals", la qual cosa els porta a intentar "probar-ho".

Adoptant com a propis aquests patrons de comportament violents, alguns dels escolars es donen compte de que els són útils per aconseguir allò que volen, sobretot, quan els professors "no regulen" aquest tipus de "interaccions" coercitives.

Els problemes escolars els provoquen ira

Magaz ha explicat també que el perfil del nen assetjador és el d'un menor que "té dificultats", com problemes de rendiment acadèmic, a causa dels quals rep "crítiques, burles dels seus iguals i recriminacions de la seva família", la qual cosa els porta a un estat de "ira" que provoca, "com en tots els éssers humans", sentiments agressius.

La víctima, d'altra banda, és un escolar "diferent", no perquè tingui característiques inferiors als altres, sinó perquè en molts casos difereixen de la resta d'alumnes al destacar en aspectes com les qualificacions, la qual cosa provoca que altres companys els rebutgin per això.

  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya