Dins de la nombrosa participació de la Catalunya Central al ral·li Dakar, entre pilots, copilots, responsables d'equips i organitzadors de la prova, també hi ha una altra peça que pot ser decisiva a l'hora de prendre decisions. El manresà Jordi Barrabés, director i responsable de seguretat del ral·li de Catalunya, és també el director de la categoria de cotxes del Dakar, és a dir, qui té l'última paraula respecte de qualsevol conflicte que surti en aquesta categoria i també en la de vehicles SSV, que s'estrena enguany.

Barrabés té una llarga trajectòria en el món del motor, principalment com a copilot. Entre el 2002 i el 2004 va ser l'acompanyant del mexicà Ricardo Triviño en un bon grapat de curses del mundial de ral·lis i, a part d'anar al vehicle amb pilots de la talla de Nani Roma, també es va proclamar campió del món IRC al costat del cantàbric Enrique García Ojeda el 2007. Va tornar al mundial WRC, al costat de l'italià de Mitsubishi Fabio Frisiero en algunes ocasions, i des de fa uns anys es dedica més a tasques organitzatives, a més de ser membre destacat del Biela Club Manresa, l'entitat que organitza amb èxit cada any el ral·li 2.000 Viratges.

Barrabés tindrà l'última paraula en les classificacions de cotxes, de la mateixa manera que en les motos la té el francès Marc Ducrocq, amb qui, curiosament, Marc Coma havia tingut més d'una diferència en els seus enfrontaments amb Cyril Despres.