A partir d'avui i fins al proper 12 de setembre, la durada del trajecte Manresa-Barcelona per la línia 4 de rodalies de Renfe augmenta un quart d'hora a causa de les obres de construcció d'una nova estació. La línia estarà tallada a Sant Andreu Arenal, on els usuaris hauran de desplaçar-se de l'estació de tren a la de metro, per tal d'agafar la línia 1 per arribar fins al centre de Barcelona. Com ha pogut constatar Regió7 en un trajecte fins al centre de Barcelona, els 72 minuts de viatge que triga la línia 4 fins a Plaça Catalunya habitualment s'allarga a 86 minuts, el 17% més.

A partir de dilluns hi haurà també un servei d'autobusos llançadora que arribaran fins a les estacions de Sagrera i de Sant Andreu Comtal, on es podrà enllaçar de nou amb els trens que van cap a l'estació de Sants, una de les més habituals per fer transbord. El servei serà únicament els dies laborables entre les 6 i les 10 del matí, les hores amb més volum d'usuaris, i sortiran cada quatre minuts. Per a la resta d'hores i els festius, s'haurà de fer servir el metro.

Per anar de Sant Andreu Arenal fins a Plaça Catalunya es triga un quart d'hora més a causa del transbord a Sant Andreu Arenal i les vuit parades de metro que hi ha entre Fabra i Puig i Plaça Catalunya. El canvi implica haver de sortir fora de l'estació i entrar per la boca del metro, que es troba a l'avinguda Meridiana, ja que no hi ha comunicació subterrània entre les dues estacions. Un cop a l'estació de metro, l'usuari ha d'agafar un tren en direcció Hospital de Bellvitge, que el durà fins a les estacions suprimides: Arc de Triomf (15 minuts) i Plaça Catalunya (18 minuts). En total, el recorregut fins a Plaça Catalunya en metro consta de les parades de Sagrera, Navas, Clot, Glòries, Marina, Arc de Triomf, Urquinaona i Plaça Catalunya. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha reforçat el servei de metro en aquesta línia a les hores punta, i s'arriba als 29 trens per hora. El bitllet de la Renfe serà operatiu durant els dies que duri el tall per fer aquest canvi durant els 5 mesos de les obres. El bitllet de tren servirà també per arribar a les estacions de Rambla Just Oliveras, Sants Estació, Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Fabra i Puig, Sant Andreu i Torre Baró i Vallbona, les parades de metro properes a les estacions de tren afectades.

A part de la línia R4 de rodalies, també es veuran implicades en les obres les línies R3 (l'Hospitalet-Vic) i R7 (l'Hospitalet-Martorell). En total, es preveu que es vegin afectats uns 57.000 usuaris diàriament, i per tant 114.000 trajectes, tenint en compte que els viatges són d'anada i tornada. Totes tres línies tindran com a final de trajecte del seu recorregut l'estació de Sant Andreu Arenal. Pel que fa al servei de Renfe de mitjana distància Lleida-Manresa-Barcelona, circularan desviats per Passeig de Gràcia, i no efectuaran parada a Plaça Catalunya, Sant Andreu Arenal i Torrebaró.

L'R4 és l'única línia que es reprèn a l'altra banda del tall. La part sud que prové de Vilafranca del Penedès, l'Hospitalet, Sants i Plaça Catalunya es desviarà a El Clot-Aragó per arribar fins a Badalona, que s'habilitarà com a final de línia.

Des del mes de febrer s'ha adaptat l'estació de Sant Andreu Arenal per tal que l'accés als autobusos fos més senzill i es poguessin col·locar les parades de les llançadores, de manera que s'ha suprimit un aparcament, una parada d'autobusos i s'ha canviat una estació de Bicing.

La Generalitat recomana també en les seves informacions agafar els Ferrocarrils de la Generalitat, que surten cada 20 minuts de la capital del Bages. L'augment de temps de la Renfe fa que la durada del recorregut s'acosti a la dels Ferrocarrils de la Generalitat, que triguen 90 minuts per anar de Manresa fins a la plaça Espanya de Barcelona, en un recorregut que inclou 28 parades i que passa per Esparreguera, Olesa de Montserrat, Monistrol de Montserrat i Martorell, entre altres poblacions. Aquesta hora i mitja de recorregut dels Ferrocarrils es veu augmentat de 10 minuts més si s'agafa el metro de Plaça Espanya fins a Plaça Catalunya, en la línia 1. El bitllet per anar de Manresa a Barcelona val 4,65 euros amb rodalies Renfe, mentre que amb FGC el servei costa 5,80 euros.