L'alcalde Josep Camprubí ha assegurat que Manresa formarà part d'aquí a poques setmanes de les ciutats de Catalunya que milloraran les seves connexions en transport públic.

Segons Camprubí, la direcció general de Carreteres de la Generalitat ha definit una proposta d'aplicació immediata per reduir el temps del recorregut Manresa-Barcelona en transport públic. Serà mitjançant autobusos que faran recorreguts directes entre Manresa i Barcelona, amb sortida de l'estació de busos de Manresa. La durada del viatge serà de 45 minuts fins a la parada de zona universitària a Barcelona i 60 minuts fins a la darrera parada, de ronda Universitat. Aquest trajecte ja havia funcionat feia anys, però no resultava rendible i es van intro-duir parades a Monistrol i Olesa de Montserrat, que han allargat el viatge.

Els serveis no directes que passen per Monistrol i Olesa triguen 80 minuts des de l'estació de busos de Manresa fins a ronda Universitat, 60 minuts fins a la parada de la Diagonal. Actualment, el servei entre Manresa i Barcelona es presta mitjançant 11 expedicions d'anada i 11 de tornada de dilluns a divendres feiners excepte el mes d'agost. Les expedicions directes entre Manresa i Barcelona serien mitja dotzena cada dia.

L'alcalde ha explicat que aquesta oferta de transport públic forma part de la integració tarifària i, per tant, els viatges directes de 45 minuts tindran el cost corresponen a 6 zones de transport públic. Camprubí ha volgut recordar que les administracions i entitats de Manresa i el Bages mantenen l'acord de fer pinya per demanar a la Generalitat les millores previstes en infraestructures de transport com és el cas de tren tram i de reducció del temps del trajecte Manresa-Barcelona en ferrocarril. "El consens que ha generat la proposta de tren tram és un símptoma inequívoc que el territori ho necessita i que la seva realització millorarà la mobilitat i l'accessibilitat de Manresa i el seu entorn", afirma.

Camprubí ha explicat que Adif ja té establert el pla de Rodalies, que inclou les millores d'infraestructures que haurà de fer aquesta empresa pública per modernitzar el servei ferroviari a l'Estat espanyol. Des de l'Ajuntament de Manresa es fa seguiment dels objectius marcats per reduir la durada del trajecte Manresa-plaça de Catalunya. La fórmula que s'ha estudiat perquè el viatge duri menys de 60 minuts és el desdoblament de diferents trams de via, les millores de la via actual en el tram Manresa-Terrassa i la construcció del túnel de Montcada.

L'alcalde assegura que la millora del servei ferroviari és un dels objectius del Pla Estratègic Manresa 2015. Aquest pla, elaborat a través d'un procés de participació ciutadana, no és només un document de planificació urbanística, sinó "una projecció del que volem que sigui Manresa en el futur i conté l'argumentari dels reptes i les necessitats de la ciutat", diu, i afegeix que en aquest treball, la Cambra de Comerç i altres agents socials hi han tingut un paper destacat.

L'Ajuntament de Manresa ha elaborat un estudi sobre la seva connexió ferroviària amb Barcelona aprofitat l'estudi realitzat pel Consorci Viari del Bages. D'aquest estudi es desprèn que el més urgent i necessari és centrar-se en la reducció del temps de la línia de Rodalies Manresa-Barcelona. Tot i això, l'Ajuntament de Manresa continuarà demanant la construcció del ramal manresà de la connexió del tren ràpid entre l'eix transversal i Barcelona. També s'hi detalla que cal aconseguir el desplegament del trem tram, que ha de permetre la connexió ferroviària entre Santpedor, Sallent, Súria i Manresa.