La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca i la Crisi al Bages (PAHCB) ha començat a treballar amb set casos damunt la taula.

Les famílies afectades han rebut assessorament i tenen a la seva disposició suport a l'hora de negociar amb el banc. La plataforma s'ha estructurat en comissions de relacions externes, seguiment de casos, accions, acollida i debat intern. Cada diumenge, a les 7 de la tarda, es troben al nou ateneu popular la Sèquia (amb entrada pel carrer Amigant de la plaça Major) per anar donant gruix al moviment.

La plataforma aconsella els afectats adreçar-se als serves socials de l'Ajuntament i a l'empresa municipal d'habitatge Fòrum per deixar constància de la seva situació. Als afectats se'ls facilita impresos timbrats perquè sol·licitin a l'entitat financera que els va concedir l'hipoteca la dació en pagament (que a més a més de perdre el pis no els facin continuar pagant el deute) i una proposta d'acord de lloguer social. La plataforma considera que d'aquesta forma hi guanyen les dues parts, perquè la família té un sostre pagant una quantitat que no superi el 30% dels seus ingressos i el banc o caixa té la propietat del pis i no el té buit sinó que percep uns ingressos. Si l'entitat financera no posa el segell conforme ha rebut la petició o dóna allargues, el pas següent serà fer un acompanyament a la família per part d'una desena de membres de la plataforma. La informació -aprofitant l'experiència d'altres famílies en la mateixa situació i de la feina d'altres plataformes d'afectats-, el treball en xarxa i la pressió social es consideren clau per arribar a acords.