El servei municipal Enllaç de l'Ajuntament de Manresa ha intervingut en 108 casos per millorar i afavorir la convivència ciutadana i ha atès 217 persones que manifestaven diferents problemàtiques que afectaven un total de 1.065 persones.

Del global de casos atesos i tancats durant l'any (87), el 69% han quedat tancats i resolts satisfactòriament. Aquestes són les principals dades de la memòria d'activitats corresponent a l'any 2015 del servei d'intermediació i treball comunitari que depèn de la regidoria de Cohesió Social, Gent Gran i Salut.

Dels 108 casos atesos, 96 eren nous i 12 de seguiment de l'any anterior. A banda del 69% de casos resolts, el 14 % s'han tancat sense acord (12 casos); el 7% han quedat interromputs per diferents circumstàncies (no voler continuar, buscar altres sortides, etc.); i el 10% restant s'ha derivat a altres àrees de l'Ajuntament i s'han treballat amb altres professionals municipals.

La majoria de demandes que rep el servei corresponen a problemes de convivència veïnal (88%), a molta distància, ús d'espais públics (8%), i altres de diversos 1% (activitats econòmiques, ordenances, etc.).

Entre les problemàtiques de convivència veïnal, l'apartat que genera més conflicte, es troba en primer lloc les dificultats de relació, amb el 30% del total (amb un augment considerable respecte a l'any 2014 de +7%); seguit molt a prop pels sorolls, amb el 29%, i la gestió de comunitats, amb el 16% i també amb un fort increment.