Dimecres 19 d'octubre a la 1 del migdia se celebrarà una reunió al Parlament de Catalunya en la que intervindran el responsable territorial de serveis a la ciutadania del sindicat CCOO, Carles Manzanares, el responsable del sector de carreteres de CCOO de Catalunya, Carlos Pellejero, l'exsecretari General del Sector Carretera de CCOO, José Villares, i el delegat de CCOO d'autocars Julià (una de les 3 empreses que integren la UTE de Bages Exprés), José Carrillo, per intentar trobar una solució pels 14 conductors d'autobús afectats pel canvi de concessionària.

La línia del Bages Exprés (que cobreix el recorregut entre Manresa i Barcelona) és actualment explotada per la UTE que formen Julià, Castellà i Alsina Graells i està previst que el mes de novembre passi a mans de la Hispano Igualadina (del grup Monbús) després que aquesta en guanyés el concurs. Els treballadors denuncien que la nova concessionària no té cap intenció de subrogar els 14 xòfers, malgrat que així ho estableix el conveni, i que seran substituïts per uns altres.

La reunió serà amb representants de Catalunya Sí que es Pot (CSQP) i ha estat la formació d'ICV Manresa ha estat qui l'ha organitzat. La trobada té per objectiu pressionar el govern perquè es posicioni i adopti mesures per evitar que els treballadors de la UTE afectats pel canvi de concessió quedin a l'atur.

Aquest dimarts al matí han sortit de l'estació de Manresa els busos que han cobert els serveis mínims i ho han fet amb més tranquil·litat que ahir, quan el primer bus que sortia a les 6.50h, i que formava part dels vehicles que cobrien els serveis mínims, va rebre un cop de pedra d'una de les persones que formaven part d'un piquet a l'estació.

L'autobús, que transportava 72 passatgers en el moment dels fets, va rebre l'impacte d'una pedra, que va escardar sense arribar a trencar el vidre situat just darrere el xòfer, al lateral esquerre del vehicle. Sembla ser que les persones que formaven part d'aquest piquet estaven en contra que sortíssin també els serveis mínims i que desconeixien quines expedicions concretes eren les que cobrien serveis mínims.

Després d'avisar els Mossos d'Esquadra i que els sindicalistes coneguéssin els horaris amb els quals es cobrien el 40% dels serveis mínims establerts, la situació es va calmar.