El maig, quan l'equip de govern de CDC i ERC va presentar la proposta de reforma de la zona blava, va dir que la previsió era que entrés en vigor al setembre i així serà.

Tot i les reserves expressades per comerciants del Centre Històric i dels espais que més rebran l'impacte de l'ampliació de les 515 places, la forta expansió de l'aparcament regulat en superfície i l'abaratiment del tiquet van ser aprovats al ple, ahir, amb els vots en contra del PSC i Ciutadans i l'abstenció de la CUP, Democràcia Municipal i el regidor no adscrit Miquel Davins. Només el govern hi va votar a favor. Entraran en vigor el 18 de setembre.

Entre els arguments esgrimits per l'oposició per no donar suport a la mesura hi ha les reserves expressades sobre l'eficàcia de la modificació aprovada, que no s'aconseguiran els objectius econòmics marcats, que no beneficiarà els ciutadans, sinó al contrari, que la negociació ha quedat curta, i que no es veu clar que els vigilants de la zona blava controlin que no s'aparqui a les zones de càrrega i descàrrega, parades de busos i espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda.

El govern va reiterar que la modificació cerca que l'Ajuntament no hagi de pagar factures per la zona blava que superen els tres-cents mil euros i abaratir el cost per a l'usuari, amb una doble tarifa que suposa una davallada d'entre 18 i 38 cèntims l'hora respecte a l'actual tarifa única d'1,88 ?/h.

També s'ha negociat amb l'empresa concessionària una rebaixa de l'ocupació garantida (que el consistori ha de pagar encara que no s'omplin les places) per a les places antigues, i eliminar aquesta garantia per a les 515 places que es proposa crear de nou.

El govern també defensa que la zona blava arribarà a més carrers per fomentar la rotació de vehicles en àrees comercials o de la seva influència i millorarà la mobilitat, perquè els conductors podran trobar places lliures.