Citroën Racing, la divisió de competició de la marca francesa, ha creat una sèrie limitada (d´unes dues mil unitats totals, seixanta de les quals es vendran en el nostre mercat) del petit DS3 adreçada als amants del món dels ral·lis que vulguin tenir una mena de rèplica del cotxe amb què Citroën està dominant el campionat del món de l´especialitat amb el multicampió Sebastian Loeb al volant. El reclam de la competició sempre és efectiu entre el públic més apassionat pels cotxes esportius, i la veritat és que en aquest DS3 Racing hi trobem una sèrie d´elements específics que, en certa manera, poden justificar l´elevat preu que s´ha de pagar per aquesta bomba de 200 cavalls: parlem, per exemple, de la carcassa de fibra de carboni que envolta tota la consola central, de les espectaculars llantes d´aliatge de 18 polzades que mostra, de les pinces de fre de quatre pistons i de detalls com els pedals metàl·lics, uns seients tipus backet o un espectacular equip de so.

Estètica «tuning»

Tant per la tonalitat de la carrosseria (una vistosa combinació de negre i taronja), com per l´ús dels diferents adhesius que hi trobem, el DS3 Racing sembla gairebé un cotxe tuning. Elements com les carcasses cromades dels retrovisors o la graella frontal amb el perfil de color taronja sobre negre també reforcen aquesta percepció. És evident que Citroën ha pensat en el públic més jove a l´hora de dissenyar aquest DS3.

A dins del cotxe també hi trobem una espectacular combinació cromàtica, ja que la consola té una carcassa de color taronja que la cobreix. S´ha de destacar la bona qualitat dels materials plàstics de revestiment, un apartat en què els Citroën han fet un pas de gegant. La posició de conducció és molt còmoda gràcies als seients tipus backet, i la subjecció lateral, perfecta. També ens ha agradat el tacte de la palanca del canvi, metàl·lic, a diferència del que hem trobat en altres versions del cotxe, més aviat tou.

Una bomba sota el capó

L´ànima del DS3 Racing és un tetracilíndric d´1.6 litres de cubicatge, sobrealimentat, que rendeix ni més ni menys que 203 cavalls. No cal dir que, amb aquesta potència, les prestacions d´aquest Citroën són fulminants: 6,5 segons per accelerar de 0 a 100 km/h i 235 km/h de velocitat punta. El que més ens ha agradat d´aquesta mecànica és la claredat amb què entrega la potència, una allau de força que apareix molt aviat gràcies a la bufada del turbocompressor i que es manté inalterable fins que talla la injecció. Una exhibició de força motriu, vaja. I acompanyada de música celestial, perquè el so d´aquest motor és un dels ingredients principals del DS3 Racing.

Si accelerem fort ens trobarem que l´eix del davant és incapaç de digerir tants cavalls de cop: el volant tendeix a moure´s a banda i banda i el control de tracció s´activa inevitablement (per bé que és possible desconnectar-lo manualment).