El 2020, Kia espera introduir el seu cotxe parcialment autònom amb les tecnologies Drive Wise, desenvolupat a partir de l'actual generació de dispositius d'assistència al conductor.

Les tecnologies més avançades que Kia està desenvolupant proporcionen al conductor més nivells d'assistència, per anticipar-se i reaccionar als riscos i els canvis en les condicions de la carretera i millorar la seguretat de tots els usuaris de la via. Ajudant a eliminar molts dels perills inherents a la conducció, situacions tibants o molestes en les congestionades carreteres d'avui, el Drive Wise permetrà als conductors centrar-se més en els plaers de la conducció.

Les futures tecnologies Drive Wise de Kia inclouen conducció autònoma en autopista, conducció autònoma en ciutat, seguiment del vehicle precedent, sistema de parada d'emergència, assistent en embussos i la nova funció automàtica per aparcar.

El futur ja és aquí

Les tecnologies Drive Wise també facilitaran la comunicació i la interacció entre el conductor i el vehicle, amb noves funcions en la interfície home-màquina (Human Machine Interface HMI), com ara control per gestos, sensors d'empremtes dactilars i connectivitat amb dispositius intel·ligents. La futura generació HMI de Kia està basada en el concepte de «control cec», amb una superfície de contacte per als dits i reconeixement de gestos. En l'arrencada, es pot reconèixer automàticament el conductor per l'empremta dactilar o pel sistema de vigilància. El cotxe immediatament podrà adaptar-se a les preferències en la climatització de l'habitacle, la música preferida, el control de la temperatura i el tipus d'informació que es mostra en la instrumentació.

Autoritzat per a proves

L'estat de Nevada (EUA) recentment ha proporcionat a Kia un permís especial per provar les seves noves tecnologies en carretera oberta. L'elèctric Soul EV de Kia, primer elèctric de la companyia al mercat mundial, és el banc de proves per a la futura generació de tecnologies Drive Wise, i ha circulat per les carreteres properes a la vall de la Mort.

Els dispositius V2X utilitzen una sèrie de sensors, radar de detecció de formes i distàncies Li-DAR (Light Detection And Ranging radar) i càmeres externes per percebre l'entorn i els obstacles rellevants, de la mateixa manera que ho fa un conductor humà.