Gaudir de totes les bondats que ofereix l'última generació de la Classe C de Mercedes-Benz, però amb una carrosseria més atractiva i un comportament més dinàmic, és una autèntica meravella. Això és el que permet la versió cupè, una variant que va arribar al mercat a final de l´any passat després del model de cinc portes i el familiar (Estate).

Aquest model es pot reconèixer a simple vista pel seu depurat disseny i es caracteritza principalment pel seu aerodinàmic perfil (0,26 cx), en el qual, per accentuar encara més el caràcter esportiu del cupè, s'ha rebaixat l'altura del tren de rodatge 15 mil·límetres pel que fa a la berlina, la qual cosa es tradueix en una imatge molt dinàmica i en un comportament més radical.

Un llarg capó

Seguint la inconfusible dropping line, s'arriba a una robusta i ajustada part del darrere, que contras-ta amb un llarg capó -la distància entre el quadre de comandament i l'eix davanter del nou cupè és 60 mil·límetres més gran que en l'antecessor.

Per si la imatge del C Coupé no fos prou impactant, la unitat de proves gaudia del kit estètic AMG Line. Aquest sistema inclou para-xocs i faldons laterals específics, graella amb efecte diamant, passadors cromats i les llantes d'aliatge AMG de 18 polzades -de sèrie 17- entre altres trets de l´exterior del cotxe.

Esportivitat enaltida

A l'interior també s'ofereixen elements específics que enalteixen l'esportivitat del vehicle. Un altre equip molt destacable és el paquet cromat per a l'interior (opcional), amb nombrosos elements en crom platejat, com el marge del quadre d'instruments, els difusors d'aire i els agafadors de les portes.

Però l'excel·lència de l'habitacle va molt més allà del pla estètic. La Classe C Coupé ha crescut 95 mil·límetres en longitud (amb una batalla 80 mil·límetres més llarga) i 40 mil·límetres en amplària, la qual cosa permet oferir una major habitabilitat per al conductor i l'acompanyant.

A més, en totes les places han augmentat l'espai a l'altura de les espatlles, l'amplària entre colzes i la distància lliure sobre el seient. A part d´això, els seients esportius integrals desenvolupats específicament per al cupè ofereixen al conductor un gran confort i una extraordinària subjecció lateral. És a dir, aquest nou model de Mercedes-Benz esportivitat sense renunciar al confort. Altres aspectes destacables de l'interior són la cuidada selecció de materials i els impecables acabats, que atorguen al vehicle un caràcter artesanal i una elevada impressió de valor i fortalesa.

Sensacions contundents

El model provat va ser el C220 d Coupé, és a dir, el 2.2 dièsel de 170 CV. Aquest propulsor ofereix un rendiment superb, gràcies principalment als 400 Nm de parell motor des de tan sols 1.400 rpm.

La resposta a l'accelerador és sempre contundent, encara més amb el canvi automàtic de nou relacions 9G-Tronic, que amb els seus embragatges de convertidor de parell motor assoleix unes acceleracions tan ràpides com suaus i constants.

Però, més que per les prestacions del seu propulsor, el C Coupé ens va cridar l'atenció pel seu comportament en zones de carretera. Aquest Mercedes-Benz ofereix un aplom i una subjecció al terra en els revolts que no té res a envejar als d'esportius més radicals. I tot això sense deixar mai de banda el confort que s'espera d'un Mercedes-Benz.

La marca alemanya no renuncia a poder seguir oferint als seus compradors la mescla inconfusible de potència, seguretat i confortabilitat que l´ha caracteritzat sempre.

Suspensió mecànica

El cupè equipa de sèrie una suspensió mecànica. En combinació amb aquesta suspensió, s'ofereixen dues versions del tren de rodatge amb sistema d'amortiment selectiu, que presenten una altura rebaixada en 15 mil·límetres pel que fa a la berlina: un confortable tren de rodatge ´Agility Control´ amb caràcter esportiu, i un tren de rodatge esportiu amb una suspensió més rígida, que inclou una direcció directa esportiva per a un comportament de marxa encara més dinàmic. Les opcions per al client són diverses.

Finalment, cal destacar l´impressionant equipament tecnològic del Mercedes-Benz Classe C Coupé, que no només li permet gaudir d'una de les millors connectivitats del mercat, sinó també de complexos i funcionals sistemes d´infoentreteniment i d'un nivell de seguretat extraordinaris, a més d'una exclusiva capacitat de conducció semiautònoma.

El motor del vehicle que hem provat, un dièsel de 4 cilindres en línia amb 2.143 cc, té un consum mitjà per cada 100 quilòmetres de 4,1 litres de combustible, una xifra que demostra l´eficiència energètica dels productes que desenvolupa actualment la cèlebre marca alemanya.

Potència i velocitat

El Mercedes-Benz Classe C Coupé és una berlina de luxe en tots els sentits: tant pel que fa al preu (sense prestacions extra, 44.800 euros), com per la potència (170 CV i 400 Nm) i la velocitat màxima que pot assolir (234 km/h). La possibilitat de passar dels 0 als 100 km/h en menys de 10 segons (concretament, 7,5) fa del Classe C Coupé un cotxe per als amants de l´esportivitat.