AL POT PETIT...

Sagrada Família, nova oportunitat

 12:37  
Sagrada Família, nova oportunitat
Sagrada Família, nova oportunitat  

JOAN ROY A
questa setmana s'ha produït una bona notícia que ha destacat sobre manera enmig de les convulsions i estirabots de Zapatero, els seus coreligionaris i aliats al voltant de la crisi que no s'atura. El cas és que tècnics de la UNESCO s'han presentat a la Sagrada Família per verificar les mentides que el ministeri de Cultura espanyol els va comunicar en el seu moment sobre que el túnel del TGV (els espanyols n'hi diuen AVE) que ha de passar pel mig de Barcelona no posa en perill la seguretat i permanència del temple, i que no hi ha cap altre traçat alternatiu possible al túnel del carrer Mallorca. Els tècnics especialitzats de la UNESCO han pogut comprovar les falsedats oficials i també saber el risc que ja corren el temple i les cases del voltants pels pous i columnes de reforçament que s'estan fent, com evidencien les esquerdes que presenten alguns edificis de la confluència dels carrers de Mallorca i Trinxant. Els tècnics han estat de dilluns a dijous a la Sagrada Família i ja han comunicat la seva intenció de fer saber a la Unió Europea, organisme executiu i arbitral competent, la poca oportunitat i justificació de tirar endavant unes obres que fan perillar patrimonis de la humanitat tan rellevants com la Sagrada Família o la Pedrera.
Com és que la UNESCO ha rectificat, variant l'irresponsable dictamen emès en el seu moment? Doncs, senzillament perquè l'acció desinteressada d'alguns catalans de pro -que fins i tot pagaren l'estiu passat un anunci en un prestigiós diari barceloní denunciant la qüestió-, encapçalats per la senyora Marta Xargayó, que s'adreçà pel seu compte i risc als responsables de la UNESCO per denunciar el cas, ha aconseguit captar l'atenció de l'organisme internacional i documentar les alarmes certes que hi ha. Amb la senyora Xargayó també hi figuren uns quants advocats i enginyers, com el senyor Josep Vicent Costa, així com diversos representants d'associacions de ciutadans afectats. Han fet valer el criteri expert de l'enginyer de camins, canals i ports Mariano Ribón, absolutament contrari al projecte i autor de diversos i seriosos informes respecte d'aquest tema, que va exposar públicament ja fa temps al mateix temple de la Sagrada Família i al Col·legi de Camins, Canals i Ports, dels quals la majoria de mitjans no es van fer ressò.
Benvolguts senyores i senyors, gràcies a la seva decidida tasca, la Sagrada Família potser tindrà l'oportunitat de sobreviure que, fins ara, li han negat els interessos creats i la barbàrie administrativa. Gràcies.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya