Sis trucs per combatre l'al·lèrgia aquesta primavera

Amb l'arribada de la nova estació es multipliquen els problemes que pateixen els al·lèrgics al pol·len

20.03.2017 | 11:45
L´arribada de la primavera és d´allò més temuda pels al·lèrgics

La primavera arriba amb els seus efectes més immediats: picor als ulls, mucositat, esternuts ... L'al·lèrgia al pol·len (o pol·linosi) és un problema que afecta més de set milions de persones a l'estat espanyol i cada any es pateix amb més intensitat, en part a causa de la pujada de les temperatures ja que les precipitacions decreixen.

La primera regla per combatre les conseqüències de l'al·lèrgia és evitar l'exposició a l'al·lergen: optar per espais interiors, mantenir les finestres tancades i, fins i tot, no assecar les peces a l'aire lliure. No obstant això, l'exposició al pol·len és inevitable en moltes ocasions, de manera que uns petits canvis en els hàbits alimentaris ajudaran a millorar aquesta incòmoda sensació.

Una tassa de te
El te (sobretot el te verd o versions sense teïna) conté antihistamínics naturals que ajuden a reduir els símptomes de l'al·lèrgia. Optar per una tassa de te calent quan t'acabis de llevar ajuda a prevenir els esternuts. Per als ulls vermells, no hi ha res com unes bossetes de te usades ben fredes per desinflamar i reduir les vermellors.

Plats sense espècies
Durant els dies en què els pics d'al·lèrgia són més pronunciats, convé evitar els plats massa especiats o picants, ja que redueixen l'efecte antihistamínic en provocar grans fluxos d'histamina, que afecta doblement en temporada d'al·lèrgies.

Probiòtics
En època d'al·lèrgies és important mantenir el sistema immunitari en bon estat, per la qual cosa els probiòtics fan la funció perfecta: tant els iogurts naturals com aquells reforçats amb lactobacillus es tornen imprescindibles a l'hora de reduir els símptomes de l'al·lèrgia.

Omega-3
Gràcies al seu poder antiinflamatori, els àcids grassos Omega-3 continguts en aliments com la tonyina o el salmó ajuden a millorar dos dels efectes més directes de l'al·lèrgia: l'asma i la pell irritada. Segons la revista 'TIME', menjar 300 grams de salmó a la setmana a la primavera millorarà els efectes de la primavera.

Antioxidants naturals
La funció antioxidant treballa com un antihistamínic natural, de manera que aliments com les cebes, pebrots, fruites del bosc o el julivert, es fan imprescindibles durant la temporada d'al·lèrgies, ja que contenen quercitina, un dels principals antioxidants, presents en fruites i verdures.

Dieta mediterrània baixa en sal
Reduir el contingut de sal dels aliments millora els símptomes de l'asma així com el funcionament dels pulmons. A més, optar per una de les dietes més sanes del món com és la mediterrània (molt completa en fruites, verdures, cereals, peix i, sobretot, oli d'oliva) és l'arma perfecta contra els símptomes més aguts de l'al·lèrgia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Les persones no celíaques no han de rebutjar el gluten.
Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Els experts alerten dels riscos d'evitar el gluten si no es pateix la malaltia celíaca

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?<br/>

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?

Descobreix com allargar la vida útil dels aliments que tens a la nevera sense córrer riscos

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

El mexicà Julián Ríos treballa en l'invent des que gairebé perd a la seva mare per la malaltia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

Un projecte fotogràfic revoluciona les xarxes en visibilizar el sucre ocult en nombrosos productes

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema