L'Ajuntament de Sant Llorenç de Morunys ha negociat el cofinançament de les obres de millora de l'entrada a la població per la carretera de Berga amb les empreses que subministren gas i llum -Gas de Guixers i Elèctrica de Guixers, respectivament- , l'entitat sense ànim de lucre que s'ocupa de la gestió de l'aigua a la vila -Font Llumà- i la constructora CAOPSA.

Concretament, la millora es farà en el tram de carretera que va des del carrer de les Roques fins al carrer de la Verge de Lord i que s'havia d'arranjar mitjançant un ajut del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC), que mai no va arribar atès que la línia de subvencions per a obra nova no va ser convocada. El projecte havia estat prioritzat pels veïns de la vila en un referèndum convocat per l'Ajuntament a fi de decidir quines obres eren les que més preocupaven els habitants de Sant Llorenç.

El cost que estava previst inicialment per a l'actuació era d'uns 100.000 euros, però amb l'acord assolit, el consistori de la capital de la vall de Lord n'assumirà només 30.000.

L'alcalde de Sant Llorenç, Francesc Xavier Mas, ha explicat que una part de les obres que assumirà l'empresa subministradora del gas ja estaven incloses en el mateix conveni de subministrament, però que altres "les hem pactat després de parlar-ne en algunes reunions".

El batlle es mostra molt satisfet de la predisposició de totes les parts implicades en la gestió de l'obra i els agraeix la col·laboració. Assegura que en un moment en què el finançament dels ajuntaments petits "és complicat i tenim pocs diners, cal aplicar la imaginació".

Per aquest motiu han parlat amb totes les empreses i, coincidint amb l'arranjament de la vorera del tram de la carretera de Berga sobre el qual s'actuarà, cadascuna de les subministradores s'ocuparà del soterrament dels tubs que li corresponen o de la substitució de la canonada, en el cas de l'aigua. Diu l'alcalde que "un cop aixecat el carrer és més fàcil per a tots aprofitar per fer-hi totes les millores".

Concretament, l'obra de millora inclou la retirada i el soterrament de les línies aèries d'aquest tram de carretera i una part del riu Cardener, la nova canalització de l'enllumenat, amb la retirada de fanals, el soterrament de línies i la instal·lació de 7 nous punts de llum amb tecnologia led, la substitució de 120 metres de tub d'aigua per una nova canonada, la canalització de 250 metres de tub de gas, la pavimentació de 200 metres de vorera amb una barreja de trams de formigó i trams amb llosa i la construcció d'11 nous guals rebaixats a les voreres per millorar-ne l'accessibilitat per als vianants.