Google permet passejar pel Castell de Cardona, Montserrat, la Ruta de les Tines i altres atractius

En total, el cercador ha incorporat 300 rutes i llocs turístics al seu servei de navegació digital

11.04.2016 | 07:47
Imatge del Monestir de Montserrat

El castell de Cardona, Montserrat, la Ruta de les Tines del Pont de Vilomara i Rocafort, el Castell de Vilademàger (La Llacuna) o el Castell de Claramunt, a La Pobla, són alguns dels 300 indrets turístics de Catalunya que ja són accessibles des de Google Street View, al marge dels milers de quilòmetres de carrers i carreteres que aquesta aplicació posa al servei dels seus usuaris. Gràcies al projecte ´Google Trekker Catalunya´, impulsat per la multinacional nord-americana i la Generalitat, els usuaris podran accedir a rutes i imatges en 360 graus de centenars d´indrets geolocalitzats a partir de l´aplicació Google Maps. Amb aquest projecte, Catalunya es converteix en el territori europeu amb més rutes ´trekkejades´ per quilòmetre quadrat. Durant la presentació del projecte aquest dijous, el conseller d´Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha destacat que l´aplicació permet mostrar la "riquesa i diversitat" del país i contribueix a potenciar Catalunya com a destinació turística internacional.

La tecnologia Google Street View és la visió 360 graus de Google Maps. L´aplicació permet accedir a una localització des de Google Maps, veure-la en visió panoràmica de 360 graus i recórrer-la com si hom es trobés realment allí. Fins ara, a Catalunya això només era possible en indrets on hi podia passar un vehicle, però gràcies a aquest projecte ara també es pot accedir amb Google Street View a aquests 300 indrets catalans, entre els quals s´hi troben rutes només realitzables a peu, parcs naturals, interiors de monuments i fins i tot algunes infraestructures turístiques.

Les imatges d´aquests 300 indrets han estat gravades amb una motxilla d´1,2 metres i 18 kg de pes i que porta incorporada una càmera de 15 lents que capta imatges de 360 graus cada 2,5 segons. La motxilla la porta una persona que pren les imatges mentre camina. Posteriorment, un cop processades, aquestes imatges s´incorporen a Street View. Aquestes imatges es poden visualitzar des de l´ordinador, la tauleta o el mòbil. A més, també es pot utilitzar el mòbil per visualitzar-les des d´unes ulleres de realitat virtual, com per exemple unes ´cardboards´.

Alguns dels atractius de la Catalunya central

Camí de Sant Jaume – Des del Monestir de Montserrat fins les Coves del Salnitre

Ruta de Navàs per via verda al Mujal, Castelladral i Palà per corriols de la vall d'Hortons
Ruta de Sant Vicenç de Castellet a Sant Pere de Vallhonesta
Castell de Cardona – 1 (Cardona)
Castell de Cardona – 2 (Cardona)
Castell de Cardona – 3 (Cardona)
Castell de Cardona – 4 (Cardona)
Ruta de les Generes
Ruta de les Tines (El Pont de Vilomara i Rocafort)
Camí del Bosc de Can Valls (Els Hostalets de Pierola)
Camí de la Boïga (Els Hostalets de Pierola)
Abadia de Montserrat
Ruta de Querol i Ruta de Can Xamal (Fonollosa)
Castell de Vilademàger (La Llacuna)
Castell de Claramunt (La Pobla de Claramunt)
Puig de Balmes, Masies i Molins (Mura)
Salt de Sallent (Sallent)
Circuit Sant 24 (Sant Joan de Vilatorrada)
L´Engorjat de la Fou (Sant Martí de Tous)
Sant Jaume de Vallhonesta: Camí dels Maquis (Sant Vicenç de Castellet)
El Turó de la Guàrdia (Vilanova del Camí)
Els Esgavellats (Vilanova del Camí)

Aquest projecte ha estat possible gràcies a un acord signat entre Google i la Generalitat de Catalunya, que ha estat la primera administració d´Europa d´arribar a un acord d´aquestes característiques. El resultat ha estat que uns 300 indrets de Catalunya són actualment accessibles amb tecnologia Google Street View, "cosa que converteix la destinació catalana en el territori europeu amb més rutes ´trekkejades´ per quilòmetre quadrat" ha volgut destacar el conseller. Durant la presentació, Baiget ha declarat que "tal i com s´està constituint el mercat turístic i la manera en com es gestiona la demanda dels particulars, o ets a les xarxes i estàs present en noves plataformes tecnològiques o perds competitivitat, i nosaltres volem continuar sent pioners".

El projecte es planteja amb un doble objectiu. Per una banda, es vol potenciar l´atractiu turístic de Catalunya, posant en valor el seu patrimoni natural i cultural arreu del món, per tal d´atraure més turistes. Per l´altra, es vol mantenir Catalunya com a destinació turística de referència en el camp de l´ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l´hora de realitzar promoció turística. Per aquesta raó, aquests 300 indrets han estat incorporats també al web de promoció turística de la Generalitat (catalunya.com), de manera que s´hi pugui accedir des de la cartografia d´aquest portal.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema