Renfe va restablir ahir, diumenge, el servei de trens de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní, després de més de quatre mesos d´obres. Els treballs s´han centrat en el túnel de Martorell per adequar el gàlib als estàndards europeus, un pas necessari per construir el Corredor Mediterrani.

El comissionat del Govern espanyol per al corredor, Josep Vicent Boira, ha dit que aquestes obres són el «primer pas d´una operació molt més ambiciosa», que s´ha denominat Porta d´Europa, i que permetrà l´arribada de l´ample internacional fins al nus de Vila-seca. Boira, tal com ja va avançar en una entrevista a l´ACN, ha reiterat que hi ha previst que Barcelona i Tarragona estiguin connectades amb ample de via europeu l´any 2023.

Els trens de la línia R4 ja tornen a circular entre Martorell i Sant Sadurní d´Anoia des d´aquest diumenge a primera hora. La circulació estava aturada des de final de juliol i l´enllaç entre aquestes dues localitats es feia per carretera, ja que s´estaven fent obres d´adequació al túnel de Martorell. Inicialment, els treballs s´havien de restablir el 15 de novembre, però es van demorar un mes per «causes alienes i imprevistes» a la planificació, segons Adif.

El comissionat del Govern espanyol per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, va visitar ahir la restauració del servei i va dir que les obres signifiquen una «fita històrica» perquè «donem el primer pas per connectar amb ample europeu el transport de mercaderies».

Un cop enllestit el túnel de Martorell, ha explicat Boira, s´adaptarà el túnel de Castellbisbal i el de Berà, de manera que, el 2023, Barcelona i Tarragona ja estaran connectades amb ample de via europeu i tercer fil.