El peritatge encarregat per la companyia Hispano Igualadina-Monbus sobre l'incendi ocorregut dissabte passat en un autobús de la línia Igualada-Barcelona a l'altura de la localitat del Bruc ha conclòs, segons la mateixa empresa, que el vehicle va tenir «una avaria accidental i fortuïta a causa d'un curtcircuit». La companyia també ha informat que l'autocar havia passat sense incidències destacables totes les inspeccions tècniques preceptives en els seus tres anys de vida i l'última ITV la va passar fa només dos mesos i mig.

L'empresa ha contestat d'aquesta manera a l'anunci del departament de Territori i Sostenibilitat que obrirà un expedient sancionador a Hispano Igualadina-Monbus, concessionària de la línia que comunica Igualada (Anoia) amb Barcelona, per l'incendi del vehicle, un fet que va qualificar d'«inadmissible».

La conselleria, titular de la línia, va recordar que la companyia de transports ja està sent sotmesa a una auditoria externa, encarregada per la mateixa Generalitat, per fer un seguiment «exhaustiu» del servei entre Igualada i Barcelona, que «acumula queixes dels usuaris».

En la seva defensa, la compa-nyia va informar ahir en un comunicat que la Comissió d'Ètica i Compliment Normatiu de Transmonbus, S.L., un òrgan extern que audita l'activitat de l'empresa, a la qual pertany la Hispano Igualadina, ha constatat que «l'empresa va complir escrupolosament tots els protocols fixats per a aquest tipus de sinistres, tant preventius com de resposta».

L'informe pericial, realitzat per un tècnic de Pertia Pèrits i Engi-nyers S.L., ha conclòs que l'incendi, que no va causar danys personals però va ser molt espectacular, es va iniciar a la part posterior de l'autobús, a la zona del motor, i que va ser provocat per «una més que probable avaria accidental i fortuïta a causa d'un curtcircuit».

El peritatge també avala «la confirmació del correcte estat de conservació i manteniment del vehicle, d'acord a allò establert pel fabricant segons el quilometratge».

El peritatge incideix en la poca antiguitat de l'autobús, de només tres anys i dos mesos, que la car-rosseria encara està en garantia, en el fet que havia passat la ITV el 14 de març passat, i que havia superat sempre aquest tipus d'inspeccions favorablement en la primera visita, i que a més estava al corrent del manteniment preventiu prescrit pel fabricant.

Segons la companyia, ni la conductora que portava l'autocar en el moment del succés ni cap dels altres professionals que ho havien fet abans havien detectat mai ni el més mínim senyal que pogués declarar-se un incendi d'aquestes característiques.