L'accident de l'avió de Germanwings que avui s'ha estavellat als Alps amb 45 passatgers espanyols, o almenys amb cognoms espanyols, és la tragèdia més greu soferta per espanyols en vols comercials a l'estranger.

Fins avui, el vol amb un nombre més gran de víctimes espanyoles mortes a l'exterior va tenir lloc el 2 de setembre del 1992, quan 30 espanyols van perdre la vida en estavellar-se el seu Airbus-300, de la companyia Pakistan International Airlines, a Kàtmandu (Nepal). En aquell vol van perdre la vida un total 167 persones.

El 21 d'abril del 1998, 4 espanyols més van morir entre les 53 víctimes mortals de l'accident a Bogotà (Colòmbia) d'un avió de l'empresa de Transports Aeris Militars Equatorians (TAME), que havia estat noliejat per Air France.

Més recentment, el 12 de febrer del 2002, els 105 ocupants, entre ells quatre espanyols, d'un vol de la companyia Iran Air Tours van perdre la vida en precipitar-se el Tupolev en què viatjaven a Jorramaban (l'Iran).

El 24 de juliol del 2014, 116 persones, entre les quals s'incloïen 6 espanyols, més la tripulació van morir en caure el seu avió MD83 de la companyia espanyola Swiftair, operat per Air Algerie, a la frontera de Burkina Faso.

Al marge de les tragèdies civils o de vols comercials, un avió Iak-42 amb 62 militars espanyols a bord es va estavellar el 26 de maig del 2003 a Trebisonda (Turquia) en el seu retorn des de l'Afganistan.

En territori espanyol, la llista d'accidents aeris amb víctimes mortals és considerable. Alguns dels més importants són els que segueixen.

El 1977 va tenir lloc la tragèdia més important de l'avió comercial espanyola a l'aeroport de Los Rodeos, a Tenerife (Illes Canàries), en què 583 persones van morir després de xocar dos avions en les maniobres d'enlairament.

El 1980, 146 persones van morir després d'accidentar-se un Boeing 727 de la britànica Dan Air prop de Los Rodeos (Tenerife).

També van ser significatius els accidents aeris del setembre del 1982 a Màlaga, amb 53 morts; del novembre del 1983, amb 181 morts i del desembre del 1983, amb 93 morts, tots dos a Barajas (Madrid) i del febrer del 1985 a Bilbao, amb 148 morts.

Un total de 38 persones van perdre la vida al setembre del 1998 prop de Melilla després d'estavellar-se el seu avió BAe 146, el qual havia partit de Màlaga poc abans.

El 20 d'agost del 2008, 154 persones van morir després d'estavellar-se un avió MD-82 de la companyia Spanair quan feia poc que s'havien enlairat de Barajas (Madrid). El vol, que anava amb destinació a Las Palmas, transportava 172 ocupants.