El ministeri de Foment no es quedarà amb les autopistes en fallida que rescati. Així ho va anunciar ahir el ministre de Foment Íñigo de la Serna, que va assegurar que les treurà a concurs perquè tornin a passar a mans privades, segons va informar el diari El Mundo.

El ministre De la Serna va detallar que Seittsa, una societat dependent del seu Ministeri, s'està ja preparant per quan hagi de quedar-se amb alguna autopista i abordar-ne la seva posterior licitació.

En el cas que el ministeri de Foment tregui a concurs aquestes vies, podria obtenir, així, recursos per tal de poder atendre la Responsabilitat Patrimonial de l'Administració (RPA) que afrontaria amb el seu rescat, que no afectaria així, a les arques públiques.

Nou trams en bancarrota

Un total de nou trams són les autopistes de peatge que estan en fallida: les quatre radials d'accés a Madrid (R-2, R-3, R-4 i R-5), la M-12 d'accés a l'aeroport de Barajas, l'AP-41 Madrid-Toledo, l'AP-36 Ocaña-La Roda, i dos trams de l'AP-7 (la via que uneix Cartagena amb Vera i la circumval·lació d'Alacant). El ministre opina que les nou autopistes en fallida «són viables», ja que en alguns casos registren tràfics propers al 20% del previst, sempre i quan no es consideri la «motxilla que tenen», expressió amb la qual es va referir al deute que suporten. De la Serna, en un esmorzar informatiu organitzat per El Economista, va indicar que algunes d'aquestes autopistes tenen un resultat d'explotació (ebitda) positiu.

Pel que fa a la finalització de les concessions de les autopistes AP-1 i AP-7, que vencen el 2018, va manifestar que l'únic que hi ha decidit és que el govern no les pror rogarà, encara que no decidirà sobre el seu model d'explotació, és a dir, si serà de nou un règim de concessió o bé es converteixen en vies de lliure trànsit, fins mesos abans del final de la concessió.