L’ampliació de l’aeroport de Barajas rep fortes crítiques per efectes al medi ambient
La reforma comptarà, entre d’altres, amb la fusió de les terminals 1, 2 i 3 malgrat les al·legacions d’alguns Ajuntaments que hi estan en contra
Les primeres passes per a la tramitació de la reforma de l’aeroport d’Adolfo Suárez-Madrid-Barajas ja han aixecat polseguera entre ajuntaments i col·lectius del territori.
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana preveu en els propers anys una reforma integral que contempla la fusió de les terminals 1, 2 i 3, l’ampliació de la T4 i la creació d’una ciutat logística que aprofitarà els terrenys sense ús de les rodalies de l’aeroport. Tot plegat amb un pressupost de 1.600 milions d’euros.
Els ajuntaments dels municipis que es veurien afectats per aquesta reforma -i que ja s’hi han vist anteriorment pel soroll dels avions - ja han presentat al·legacions. Creuen que, més enllà del soroll, aquesta reforma tindrà un impacte negatiu tant en la qualitat de vida dels ciutadans com en el medi ambient.
Són territoris com San Fernando de Henares, Coslada i Mejorada del campo, entre d’altres, que es queixen, per exemple, de la poca informació que se’ls ha transmès pel que fa a les afectacions que hauran d’enfrontar per l’ampliació de l’aeroport.
Els plans de millora del principal aeròdrom madrileny es remunten a març de 2018, quan el Govern de Mariano Rajoy va anunciar la seva intenció d’ampliar la seva capacitat actual en un 14% fins a arribar als 80 milions de passatgers.
Temes
Més a Arreu
-
Dimiteix el primer ministre d'Escòcia Humza Yousaf després de trencar l'acord de govern amb els ecologistes
-
Turull acusa Sánchez d'"utilitzar el patiment de l'assetjament" per a "interferir en les eleccions catalanes"
-
Les pluges augmenten la capacitat dels embassaments per sobre del 18%, però la situació encara és pitjor que fa un any
-
Aragonès denuncia "la comèdia i la cortina de fum" de Sánchez i l'acusa de jugar amb els sentiments de la gent