Els tres darrers trams de l'eix transversal dels que quedaven per adjudicar-ne les obres de desdoblament ja tenen constructora, i es preveu que els treballs s'hi comencin abans de finalitzar l'any.

Dos d'aquests trams afecten de ple el Bages en la connexió amb Osona. Són els que van de Manresa a Santa Maria d'Oló, i d'Oló a Sant Bartomeu del Grau. El darrer ja es troba situat de ple en territori osonenc, el que va de Sant Bartomeu fins a Gurb.

Fonts de la conselleria d'Obres Públiques de la Generalitat van confirmar ahir a Regió7 que Cedinsa -el consorci d'empreses a qui la Generalitat va concedir el conjunt del projecte el 2007- ha readjudicat aquests tres trams mitjançant procediment negociat, després que quedessin deserts en el concurs públic que es va resoldre el setembre. En aquell moment només es van acabar adjudicant els dos trams que van des de Manresa fins a Cervera, però en la resta es va considerar que les ofertes eren inadequades o que hi havia baixades de pressupost excessives.

Tot i que el departament no va poder concretar ahir quina era l'empresa o conjunt d'empreses que assumiran aquests darrers trams, tot apunta que es tracta de constructores que ja formen part del consorci de Cedinsa.

Entre Manresa i Cervera ja s'està delimitant l'obra, i entre Vic i Girona és on hi ha les obres més avançades.

Artés demana celeritat

Els alcaldes d'Artés (Bages), Damià Casas, i de Folgueroles (Osona), Carles Baronet, han fet una crida conjunta en declaracions a l'agència ACN reclamant que no s'alenteixi el desdoblament de l'eix transversal per evitar l'elevat nombre d'accidents de trànsit que es registren en els seus trams.

Casas assenyala que la C-25 "va morir d'èxit des que es va inaugurar", i alerta que hi ha molt volum de circulació de camions que "venint d'Espanya per anar cap a França" utilitzen aquesta carretera com a via més ràpida. L'alcalde explica, molt gràficament, que "tots ens posem molt nerviosos quan anem a una marxa reduïda darrere d'un camió". Arribats a les gran rectes, molts vehicles avancen tot i veure'n d'altres a la llunyania "pensant que ja tenen temps".

A la recta d'Artés, que segons el seu alcalde és especialment un dels punts "on es corre molt", és on hi ha hagut els accidents més greus d'aquest any. És per això que Casas es mostra a favor de controlar la velocitat amb un sistema de radars. De fet, des d'aquesta setmana, els Mossos d'Esquadra han incrementat la seva presència a l'eix transversal i tenien previst augmentar la presència de controls de velocitat.

Des de Folgueroles, Carles Baronet assegura que hi ha hagut sempre perill d'accidents en el tram del seu municipi, excepte quan s'ha pintat de groc per obres impedint l'avançament.