Segueix-nos a les xarxes socials:

El Consell del Bages se suma al Govern per demandar Autema per la concessió de la C-16

L'ens comarcal es presentarà al costat de la Generalitat per plantar cara a Autema en el recurs contra el nou marc contractual

El Consell del Bages se suma al Govern per demandar Autema per la concessió de la C-16arxiu/s. redó

El Consell Comarcal del Bages ha decidit fer finalment un pas endavant en el terreny judicial enfront de la concessionària de l'autopista Terrassa-Manresa (C-16). No ho farà, però, obrint un litigi propi contra Autema, sinó afegint-se com a codemandat en el procés que l'empresa té obert davant la Generalitat pel canvi que la conselleria de Territori i Sostenibilitat va introduir l'any passat en les condicions de la concessió.

És a dir, el Consell del Bages farà costat al Govern català, amb una personació expressa, en la defensa del nou marc contractual que des de fa un any regeix l'acord amb la concessionària, ja que les valora com a menys desfavorables que les condicions anteriors, que considerava abusives.

El 26 de novembre passat, representants del govern comarcal del Bages (format per ERC, PSC i ICV), van presentar el manifest N'estem farts!!!, davant la situació de les comunicacions de la comarca (en referència molt concreta a la C-55 i la C-16), i ja van anunciar que estudiarien denunciar l'acord de concessió de l'autopista per abusiu.

Després de consultar diferents gabinets jurídics, l'ens ha decidit optar per la via abans esmentada, ja que la Generalitat ja va forçar ara fa un any un canvi en les condicions d'aquesta concessió. Canvi contra el qual Autema va formalitzar l'estiu passat un recurs contenciós administratiu, ja que no hi està d'acord. La decisió de presentar-se com a codemandats fent costat a la Generalitat es va plantejar, debatre i aprovar per unanimitat en el Consell d'Alcaldes del Bages que va tenir lloc aquest dimecres.

En concret, Ferrovial i Abertis -que són les dues empreses accionistes d'Autema- van recórrer al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra el decret promogut per la conselleria de Territori que establia canvis en els criteris de compensació econòmica de la Generalitat envers Autema, que es va calcular que podien suposar un estalvi de prop de 28 milions d'euros anuals a l'administració catalana.

I és que, fins ara, l'administració pública pagava cada any uns 38 milions d'euros a la concessionària en concepte de compensacions per falta de trànsit, ja que s'establien unes previsions inicials a partir d'un pla econòmic i financer i, si no s'assolia aquest volum, la Generalitat abonava el buit que quedava.

Amb el nou sistema, en canvi, el règim de compensació ja no s'estableix en funció d'unes previsions de trànsit, sinó que es calcularà a partir del trànsit real que passi per l'autopista, i se subvencionarà part del peatge abonat per l'usuari.

El decret de modificació de la concessió es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) el 14 de juliol -tal com va informar Regió7

Prem per veure més contingut per a tu