Veïns de Sant Salvador de Guardiola denuncien «greus deficiències» en el servei de Correus al municipi, amb importants demores en la tramesa de la correspondència a domicili que en alguns casos pot arribar a acumular «més de tres mesos» de retard. Farts d'una situació que diuen que fa més d'un any que dura, exigeixen mesures «urgents» a l'empresa, amb personal fix que garanteixi que les cartes arribin a l'hora, i una flexibilitat horària més gran a l'oficina de Correus del poble.

Les queixes arriben principalment de la urbanització del Calvet, amb cases disperses que noten més la demora, tot i que també afecta el nucli de Sant Salvador, assegura l'alcalde, Albert Miralda. El problema és que «el personal de Correus que ve aquí és interí, i passats uns mesos no els renoven el contracte».

El mateix apunta el president de l'Associació de Veïns del Calvet, Joan Hurtado. Lamenta que «ens considerin zona rural i sense plaça fixa». Això fa que hi hagi canvis constants de personal, «que ve uns mesos i després tornem a estar un temps sense», amb els perjudicis que això comporta per als veïns. Alguns testimonis asseguren que, per culpa de les demores de Correus, han hagut de pagar multes amb recàrrec, o han perdut visites al metge perquè han rebut l'avís fora de temps. Segons Hurtado, la situació ha arribat a l'extrem que «algun veí ha anat a l'oficina de Correus i li han dit que ell mateix comprovi en una caixa si hi ha cap carta seva».

L'altra reclamació dels veïns és l'horari de l'oficina. Actualment obre de dilluns a divendres de 2/4 d'11 a 2/4 de 12 del matí, i voldrien més flexibilitat perquè també hi pugui anar qui treballa. Proposen com a opció que obri de 12 a 2.

Recollida de 462 firmes

Els veïns asseguren que el problema amb els retards en el servei postal al poble fa temps que s'arrossega, i només es nota amb la correspondència. Diuen que el servei de paqueteria és puntual, i això aixeca sospites: «És possible que prevalgui l'interès de l'empresa per repartir paqueteria, i això fa que se'ls acumulin les cartes» per falta de personal, apunten els mateixos veïns.

Segons Hurtado el problema es va començar a agreujar l'estiu de l'any passat, i des d'aleshores perdura, amb temporades de més o menys demores segons si hi ha personal de reforç o no. Davant d'això, Ajuntament i veïns han fet diverses reclamacions a l'empresa. Fins i tot l'Ajuntament va mantenir una reunió amb responsables de Correus al començament d'any i es va posar personal de reforç, però només fins a final de febrer. Com a resposta, l'AV del Calvet va recollir 462 firmes, que es van enviar a la Direcció de Relacions Institucionals de Correus a Madrid. Aleshores, l'empresa va manifestar la voluntat d'estudiar possibles mesures, però de moment el problema persisteix.

Els veïns dipositen l'esperança en la reunió que fa uns dies va mantenir l'alcalde amb una responsable tècnica de Serveis Perifèrics de Correus, que, segons Miralda, es va comprometre a «posar al dia els enviaments», i no descarta ampliar els horaris d'atenció a l'oficina de cara al novembre. De moment l'empresa no ha respost a les peticions d'aquest diari sobre aquesta qüestió.

Per la seva banda, si no hi ha solucions aviat, els veïns podrien optar per la via judicial.