L'Agència de Desenvolupamentdel Berguedà ha engegat una campanya que pretén fomentar la formació i professionalització dels joves de la comarca. La iniciativa s'anomena «Para. Pensa. Actua», i està formada per diferents elements de difusió agrupats en tres blocs. El primer va dirigit a joves entre 16 i 29 anys, usuaris de Garantia Juvenil i Demandants d'Ocupació No Ocupats. El segon té per objectiu donar a conèixer els serveis d'emprenedoria de l'ADBerguedà als joves. I l'últim espot té com a destinataris aquells joves amb un recorregut formatiu universitari que vulguin complementar la seva formació.

El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha explicat que «els nostres joves són un dels col·lectius que la covid-19 ha deixat amb una situació molt delicada, i l'atur juvenil ha augmentat exponencialment per culpa de la precarització dels contractes. La falta de contractació de talent també és un deute pendent a la comarca, per tant, cal que tots els agents fem el possible per donar un futur millor al jovent».

Segons l'ADB, la campanya neix amb la idea de plasmar una situació molt habitual entre els joves, quan es troben en el moment de prendre decisions sobre el seu recorregut professional i formatiu, i el lema representa el procés que s'hauria de seguir en el moment de prendre aquestes decisions sobre el seu futur.